Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 918 ggr
Adinarautio00
0

Två grisar som bråkar

Hej Jag har två gris flickor på ca 3 år och syskon. Mitt ena (Pixi) är väldigt osäker och vill hälsar vara med syrran men andra (Melon) tycker bara att Pixi är sjukt jobbig och börjar kurra och vika på rumpan båda två. Melon är hon som bestämmer och i värsta fall kan dom böra slås vilket gör mig oroad ifall de skulle skada varann. Vad ska jag göra för att de ska sluta? Tack i förhand

Adinarautio00
0

Börja**

JonnaCecilia
0

Hur stor bur har de och har de varsitt hus? Ibland kan två marsvin behöva lite större plats och de vill alltid ha varsitt ställe att gå undan till. Hur mycket golvtid får de, när de kan få lite mer motion, utforska världen och bli lite trötta (då orkar de inte bråka så mycket ;)) Om inget annat funkar kan du bada och föna dem ihop, det brukar göra att de tyr sig till varandra. Men tror inte du behöver oroa dig så mycket över detta beteendet, låter som rätt typiskt sätt att visa rang på och behöver absolut inte övergå till slagsmål. Lycka till med dina små :)

Adinarautio00
0

3# De har golv tid hela tiden för de bor på golvet, men jag ska bygga ut området så fort jag får mer galler. Grejen är att de tjafsar hela tiden och har gjort de sen de var små. Men jag ska prova att bada dem ihop. Tack för hjälpen❤️

Adinarautio00
0

4# menar jag😅

Adinarautio00
0

2# 😂

philippazon
0

Det kan hjälpa att sätta in fler gömställen, stimulera dom mer och mina kurrar och vickar på rumpan mest hela tiden men det är mest grabb gnabb, ibland så blir de extra sura och kan tjafsa en stund. men som sagt oftast bara kutter och vicka på rumpan. Dock låter det som att det kanske är lite allvarligare med dina. Som tidigare sagt, bada dom (gör det inte tillsammans, du har bara två händer) och sedan låt dom träffas på neutral yte (där ingen varit av dom/där det luktar mycket från dom).

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
0

Det är lite kul för alltid när mina börja små gnabbs extra mycket brukar jag säga "men, töntar.." och då blir de tysta haha ;)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

JonnaCecilia
0

#6 lite av poängen är att bada dem tillsammans, det går fint! :) läs mer här http://guineapigsaustralia.com/guinea%20pig%20companionship.htm