Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2739 ggr
ElmerKrudd
0

Någon som testat carefresh?

Som rubriken lyder så funderar jag på om någon här har testat carefresh och har några erfarenheter som ni vill dela med er om ang. produkten?

Funderar på att beställa och testa om det funkar till grisarna. Har testat det i kaninens toalåda men fick inget riktigt grepp om det då det var en sån liten mängd jag hade och hann inte riktigt utvärdera det. 

Känns som att det bör vara rätt skönt för små marsvinstassar att springa omkring på iallafall. Speciellt för en utav mina fyra som saknar nästan alla tår och klor.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

RebeccaG
1

Jag har carefresh till mina damer då den ena är väldigt känslig för damm. 
Det funkar toppen! Sedan jag bytte har hon nyst betydligt mindre, näst intill ingenting alls. 
När jag va borta i 5 dagar så hade mamma hand om djuren och städade då inte(då hon inte är så säker på hantering) och när jag kom tillbaka luktade det ingenting(självklart städas det ofta ändå). 
Jag köper 60L förpackningen i färgen Natural(då den är billigast, haha) från Animail, köper flera packet åt gången med så det blir gratis frakt. 
En 60L förpackning räcker 4 städningar i min 200x60 bur, har dock blandat det med stallpellets i "foderlådan".

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ElmerKrudd
0

Åh! Det låter ju super! Då ska jag testa.

Har även en sambo med astma så han är lite känslig för allt damm som blir utav spånet :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

JonnaCecilia
0

Ska testa med start idag eller imorgon! :) både jag och ena marsvinet är lite dammkänsliga så hoppas att det håller lika bra för oss! :) Tack för tipset #1 (i annan tråd) Påminn mig så berättar jag hur det går om nån vecka!

ElmerKrudd
0

Har beställt en 60liters idag jag med :) Så nu väntar jag med spänning på att få testa det :) Vet inte riktigt hur lång tid det brukar ta med leverans från animail, någon av er som vet? :)

philippazon
0

Jag har för mig att animail är rätt snabba när det gäller leverans :) Lycka till, berätta hur det gått sen!

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

ElmerKrudd
0

#5 Kul att höra att de brukar vara snabba :) Jag uppdaterar sen när jag använt det ett tag :)

JonnaCecilia
1

Tog 2 vardagar! :) Beställde på fredagen, fick på tisdagen :)

RebeccaG
0

Samma för mig #7 
Beställde på måndag, hade alla paketen ons eftermiddag😃

| Youtube

JonnaCecilia
0

Rebecca, fick du också använda mycket första gången? Jag har en bokhyllebur på 200×80, alltså inte mycket större än din, men krävdes en hel förpackning för att få botten täckt ordentligt. Brukar ha mycket tjockare lager så funderar på att slänga i den andra med. Rensar alltså inte ut allt så ofta utan städar mest ut det smutsiga på toppen. :) Men en förpackning var precis så att botten är helt täckt som sagt,inte mycket marginal.

RebeccaG
0

#9 Jag har en låda i ena kanten med Stallpellets där jag serverar hö, men det behövdes rätt mkt första gången. Inte riktigt halva paketet, men inte långt ifrån. Sedan mockar jag/tömmer bajslådan, så det går ju inte åt mycket efteråt.

| Youtube

ElmerKrudd
1

Nu har jag fått hem mitt carefresh :) 

Har precis bytt i burarna och märker på en gång att det dammar mindre 👍

Använde kanske 20-25 sammanlagt liter till båda burarna (120x60) så får vi se hur länge det håller sig fräscht 🙂

Grisarna verkar gilla det iallafall!

ElmerKrudd
1

Har haft carefresh i tio dagar nu, och först nu börjar det lukta lite. Innan med vanligt spån kunde det börja lukta efter ca 3-4 dagar. Dammar inte märkbart heller. Är supernöjd och kommer definitivt fortsätta med det 😃

benochjerry
0

Jag har haft det förut till ben&jerry,jätte kul med färg och luktar inte mycke det ända som va samma som spån med det var att det fastnade i deras päls, annars bra :)

VanjaStjärnor

JonnaCecilia
0

Kommer byta tillbaks till spån! Har inte förändrat min lilla gris nysningsfrekvens så kan utesluta spånallergi iallafall! :) Tycker att det luktar lite konstigt, typ bränt? Tycker också att det är svårare att städa än spån, så även om det absorberar mer slänger jag mycket mer. Plus att det är svårt att se vad som är smutsigt och inte… Tycker inte det är värt så otroligt mycket mer pengar, kommer gå tillbaks till kutterspån som ju dessutom luktar ljuvligt! :)