Kan dom äta havre gryn?
Kan marsvin äta havre gryn ? Tacksam för svar
Ja :) Det är bättre att ge överlag än pellets
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp dom kan äta det ger mina marsvin alltid det sen jag fick reda på att det var det bästa foder man kan ge :) Har gett alla mina marsvin det funkar prima mina älskar det billigt och bra kör själv fulkorns havregryn :)
Tack Vad bra Hur mycket ska man ge?
Ger själv en dl alltid till båda alltså halv dl var :)
Man kan inte börja med stor mängd, man måste vänja dom vid nytt foder då deras magar är känsliga. jag började med en halv matsked i ca två/tre dagar, sedan ökade jag på successivt och nu en och en halv vecka efter får dom 2 matskedar och där tänker jag stanna om jag inte anser att det behövs ytterligare. De får såpass mycket annat, nyttiga grönsaker & gräs, så dom klarar sig med 2 matskedar :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Läs gärna artiklarna här inne på marsvin i fokus, finns en om vad man kan ge för kraftfoder och hur mycket. Hur mycket man bör ge beror på hur gamla de är, vilket hull, har de lätt att magra av eller lätt att lägga på sig osv. Behövde få upp min ena gris i hullet och ökade då på ett tag, men nu till vardags när de båda ligger bra i hullet får de bara 1 msk var per dag, de får dela på en matsked (i olika skålar) morgon och kväll. Hade inte den ena haft lätt för att magra hade jag inte gett dem något alls utan då hade de klarat sig på hö och lite grönsaker.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Tack för alla svar :-)
Tack för alla svar :-)
#9 Så söta!! :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#9 ska nog prova det till mina 6 tjejer imorgon då😃 Tack för hjälpen allihopa !