Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 461 ggr
[Gnagare2]
0

Ovana att vara ute

Nu är det varmt och fint väder här,så just nu sitter mina killar ute på uteplatsen med hö och en liten mängd gräs. Men dom sitter bara i sitt hus och trycker. det är första gången dom är ute någonsin,och jag antar att det tar tid innan dom vänjer sig vid alla nya ljud och dofter? Jag skaffade mina marsvin i vintras efter elva år av marsvinsuppehåll,och jag kommer inte ihåg om dom brukar vara såhär rädda i början när dom kommer ut?? Vad tror ni? Dom har bara en liten mängd gräs eftersom jag vet att dom ska tillvänjas först.

bohan85
0

jag brukar hänga filtar över inhägnaden till en början så de får mycket skydd att vara under. Annars blir mina fega och rör sig ogärna utanför husen i början.

[Gnagare2]
0

Ja jag har två handdukar som jag har över gallret,glömde jag skriva. Jag får väl ha tålamod med dom….🙂

Ljungåsen
0

Mina pojkar var bara ute ett fåtal gånger förra sommaren och blev aldrig riktigt vana vid utelivet. I år har säsongen precis börjat här där jag bor och de har inte varit ute mycket än, men de är redan betydligt modigare än förra året. I går gick de sida vid sida och betade gräs, men vid minsta ljud sprang de fort in i huset. Fast de kom ut därifrån rätt så snart igen.

[Gnagare2]
0

Nu fick mina fyra tjejer komma ut också,och dom reagerar likadant,dom är livrädda. Insåg med ens att det måste vara en stor stress för dom att komma ut såhär för första gången. Dom är ju inte vana att solen skiner och fåglarna kvittrar.Dom har ju aldrig hört fåglarna kvittra förut,eller att luften är så frisk och lite kallare än inomhus. Hemskt,egentligen. Nåja,nu kommer dom att få vänja sig att vara ute när det är fint väder🙂