Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 499 ggr
[Fusion200]
0

Någon som går naturbruk?

Eftersom att jag är intresserad av naturbruk opch har hittat en som skulle passa, hur gör ni som går naturbruk och har marsvin/annat djur hemma? Har ni någonsin fått hem något (sjukdom) från gymnasiet? 

Tänker duscha, tvätta håret och ha andra kläder hemma. Spritar också efter kontakt med andra marsvin.

Fridaaaa
0

Jag gick naturbruk, inga smittor hem, men deras grisar var inte sjuka heller så samt väldigt noga med hygienen. vi hade dessutom arbetskläder dvs inte samma kläder när vi hade vanliga lektioner som när vi höll på med djuren

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

akittehmonster
0

jag har gått djurvård naturbruk, fordon och hund naturbruk. Inga smittor

_maaika_
0

Jag går djurvård på ett naturbruksgymnasium (slutar nu till sommarn) och jag har aldrig fått några smittor från skolans djur. Tvärtom är det mina som hållt sig friska medans skolans blivit smittade av nått. Mest berodde det nog på att jag var noga med hygienen. Får man fråga vilket Naturbruksgymnasie du intresserat dig för? :3

[Fusion200]
1

Det är egentligen inte ett gymnasium, utan en yrkesintroduction för dom som behöver extra hjälp (Asperger ADHD för min del), det är yrkesintroduction naturbruk på Spånga gymnasium :)

Tikzi
0

Fick aldrig några smittor när jag gick djurvård heller. Det var dock väldigt noga att man hade vissa arbetskläder när man skulle vitsas i skolans djur-lokaler och stall sen fick man såklart göra rent dom själva.

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma

Yuuuhanna
0

Jag gick djurvård med hunden. det värsta som hände var att han fick noskvalster vid ett par tillfällen :P Men det är ju något man kan förebygga som ägare också. :)