Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 662 ggr
skramlan
0

marsvin som kliar och har mjäll

Hej mina marsvin kliar sig mer än vanligt och mitt ena har typ mjäll och ibland även små sår. Vad kan det bero på? Vill ha svar nu

ElmerKrudd
0

Ring veterinär och rådfråga. 

Du kan ju även lägga upp en bild på det här så kanske det är någon som vet vad det kan vara.

Men veterinär bör du ringa oavsett :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

bohan85
1

marsvin som kliar sig mer än vanligt, har mjäll och sår skall snarast till veterinär!

idipidi
0

Det är veterinär som gäller då det kan vara skabb. Ju snabbare de kommer till veterinär, desto enklare är det att behandla.

skramlan
0

Var finns det smådjurskunnig veterinär i närheten av Söderköping? Nån som vet

skramlan
0

Var finns det smådjurskunnig veterinär i närheten av Söderköping? Nån som vet

[AnimeV4]
0

Den enda kliniken jag kommer att tänka på som jag vet är bra är Mälardalens smådjursklinik i Märsta, men det är ju knappast nära med ca 2,5 h. Hur långt är du villig att åka för bra vård? Jag själv skulle valt lång resa + bra veterinär framför inte så lång resa + okunnig veterinär som kanske ger helt fel behandling. Jag förstår att pengafrågan och smidigheten kan ställa till det.

Alana82
0

Jag har en som blir mjällig och ibland har lite småskorv som jag smörjer med kokosolja och då blir det bra igen, har du tur så är det inte värre än så, men en veterinär vet mer säkert än råd på nätet

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers