Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1926 ggr
Amanda.M
1

Marsvin ramlade från säng

Mitt lilla hjärta hoppade ner från sängen idag, hon Pep när hon ramlade ner. Men hon verkar inte ha skadat sig eftersom Hon går på alla fyra och kan springa M.m Men, jag funderar på att endå ringa veterinär och fråga? Fastän hon mår bra, det kan ju ha hänt något litet bara att hon inte visade det? Eller vad tycker ni.

[Smålandsbrud]
0

Ring vett och råd fråga

Florrpan
0

Om inte du märker något fel nu så tror jag inte en veterinär gör det. Om ditt marsvin har ont eller är skadat visar han/hon nog det.
Så länge inte sängen är ett fall på över metern så tror inte jag att det är något att oroa sig för. Jag är inte särskilt erfaren med dessa djur, så ta mitt ord med en nypa salt helt enkelt.

bohan85
1

Jag skulle också avvakta och hålla marsvinet under uppsikt för att se hur den beteer sig.

Madde_Warrior
0

Som redan sagt håll koll på henne och se Har de kollat tänderna? Om inte kan de va en bra idé :) Men är du orolig så kan du absolut ringa och rådfråga veterinären de kostar inget liksom :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Amanda.M
0

Kollade tänderna direkt, dom är kvar och ingen är sönder. Tack o lov #4 Mitt marsvin mår bra och äter så jag ringer inte veterinären, men jag har kollat på henne lite extra så att det inte är något farligt. Men om hon inte är sig lik så ringer jag veterinären direkt

Blaber100
0

Jag tror inte det är så farligt, mitt marsvin ramlade ner från en våningsäng. Jag blev jätteorolig, hon blödde lite på läppen som jag torkade bort. Nu 1 år senare är hon pigg och frisk, utan något veterinärbesök. Men du bestämmer såklart!

Snuttefia
0

Jag skulle ringa veterinären i alla fall. Tänk på att ditt marsvin är ett bytesdjur i det vilda, hon kommer göra allt för att dölja skador.

M.V.H Snuttefia