Fick vänta över en timma hos vett så vi drog
Vi fick vänta över en timma så vi drog tyvärr kunde vi inte stanna hela natten pga trötta och vägrar vänta om det är akut tider på natten. Kommer vi bli anmälda av dom ? Ska man behöva vänta i flera timmar sen vill även lilla plutten hem till sin kompis
Varför skulle du bli anmäld? Var ditt djur så skadat/sjukt att det behövde omgående vård eller hade det kunnat vänta?
Hade kunnat vänta
Fast om det kunde vänta tills dagtid, varför ¨åker man då på akuttid? :)
Ville va på säkra sidan
Benet tycker jag är ganska "akut" om den inte kunde gå. Hoppas ni åker in idag istället.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp ska kolla men sitta där så länge nä vi letar efter ett bättre ställe frida.
#6 Fast stället är inte dåligt bara för att man får vänta. Det kan ju varit mer akuta som fick gå före, och på natten har de mindre personal mm.
Hur ska vi hitta en bra vett idag ? Ingen har öppet och djursjukhuset får man ju bara vänta i timmar 😭
#8 Hur vet du att ni måste vänta i timmar?Ring dit och kolla.
Fick göra det igår så derför gick vi ju 😕
#10 Men det var ju mitt i natten och mindre personal! Betyder inte att man får vänta flera timmar varje gång….
Och ni väntade bara en timme inte flera timmar
Klart väntetiderna kan variera på akut/jourtid beroende på hur många ärenden dom får in.
Det kan ju vara så att de hade en patient inne som krävde full uppmärksamhet, kanske en buköppning eller liknande. På natten finns ofta inte mycket personal inne. Idag behöver det inte vara samma som i natt.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Jag väntade 8 timmar en lördag på djursjukhus med min ena hona. Hon åt inte men påkörda hundar prioriterades såklart högre. . Så kan det ju vara även för oss människor om vi söker akut. Som djurägare är man skyldig att ge djuret vård!
Ringde och frågade vett dom sa avvakta och då gör vi det.
#15 Hur pass illa går marsvinet?
Inte jätte lilla han går på det ibland han äter och dricker samt aktiv. Håller självklart super koll nu under tiden vi skulle avvakta på om han blir sämre :) Då åker vi akut in till vett
#17 Marsvin kan äta fastän de har ont.
Jag hade personligen inte väntat men det är jag det.
Hur har det gått?
Det gick fint
#20 Vad sa veterinären?
Att det är en stäkning 🙂 det kommer tid och läka men han kommer bli återstäld