Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1580 ggr
Yas.screech
0

Tuggar på galler

Hej Mitt marsvin som föddes i januari har börjat tugga på gallren i buren och det låter väldigt högt. Hur kan jag får henne att sluta? Tacksam för svar

JonnaCecilia
0

Låter som att hon är uttråkad. Hur ofta får hon och hennes kompis/kompisar komma ut på golvet? Finns det varsit hus i buren? Alltid mycket hö? Om hon kommer ut mycket så får hon mer stimulans och du kan aktivera henne ännu mer genom att lära henne tricks, leka lekar som att gömma små grönsaksbitar hon ska hitta osv så slutar hon nog så småningom. Lycka till

Yas.screech
0

Dom får inte komma ut så mycket för att vi håller på bygger en bur på 2 kvadrat till henne och hennes vänner . Dom har alltid mycket Hö i buren och har varsitt hus och en tunnel som dom delar . Har ni några andra ider till att göra buren roligare tills vi har byggd den stora ?

Tikzi
0

Mina grisar har en liten boll med en bjällra i som de tycker om väldigt mycket. Ellie vill bara gå och puffa på den med nosen medans Elsa gärna vill ha den inne i sitt hus som "Gosedjur" eller något när hon sover. 😂Kanske borde köpa en till.

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma

JonnaCecilia
0

Göm grönsaksbitar, på husen, i tunneln, under tex en lätt tekopp, i en tom toapappersrulle, i ett snöre från taket. Mat är bra motivation. ;)

Yas.screech
0

Tack för alla tips ska prova dom Tack!