Är ungarna döda!?
Hej! Alla känner till mig typ på iFokus, är tjejen som driver omplacering/sista hemmet. Jag har 5 marsvin, men skulle på kurs så fick lämna dom till marsvins vakt. Som alla mina vänner med marsvin rekommenderade. Jag märkte inte så mycket mer än att min ena hona började bli tjockare efter ett tag men man kände ryggrad. Min kompis kontakta mig och då hade tjejen som vakta marsvinen parat både min och hennes hona. Med min hane!
Jag har läst på och någon vecka innan ungarna kommer så ska man känna dom röra sig. Och det har jag, det är helt otroligt! Men nu sen typ 3 dagar tillbaka…Känner inget!
Inget rör sig…
Är ungarna döda?
Hjälp!
Brukar det inte vara så att fostren (inte endast marsvin utan även andra arter) blir mindre aktiva kort inpå förlossningen?
Hur långt är hon gången?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 det vet jag inte då hon var hos vakten 2 gånger under 2 månaders tid. Vakten nekar till parningen totalt. Jag har bara haft en kull innan så kan inte så mycket
Har det hänt något under dom tre dagarna? Tänkte om hon råkat ut för något eller så.
Sen håller jag med #1, nog för att det inte är ett marsvin och vet inte om man ska jämföra så annorlunda arter men min moster är gravid just nu och hände samma sak för henne men efter några dagar så började det sparka hejvilt där igen.
Hur längesen var det vakten hade henne?
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
#3 2 gånger under 2 månader.
Det har inte hänt nått och rue mår jätte bra!