Ett marsin
Ett av min grannes marsvin är tyvärr borta och han ville inte ha kvar det andra efter det. För någon vecka sedan köpte jag hans marsvin men det är ju bara ett. Jag har varit omkring i de närmaste städerna och alla är slutsålda. En djurbutik ska snart köpa in marsvin men det är om ungefär 2 veckor.
Kan hon vara själv under en sådan lång tid?
Rekommenderar inte att köpa från djuraffär, hittar du uppfödare är det att rekommendera 🙂
Ja så länge marsvinet äter, mår bra, är pigg och så är det ingen fara. När kompis gått bort för någon av mina har vissa fått vänta som längst 5 veckor.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja hon äter och dricker bra. Jag har kollat runt nästan överallt här i trakterna men där jag bor finns det knappt någon uppfödare av något överhuvud taget
Har du kollat blocket och facebookgruppen "Marsvin säljes/köpes/omplaceras"? I gruppen kan du även lägga ut annons att du vill köpa eller ta hand om ett marsvin! Finns ofta folk som kan hjälpa med transport om det är lite längre bort också, finns facebookgrupper för det med har jag hört! Lycka till.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#2 Kollat med andra lite längre bort om det går att ordna med transport?
Vartifrån får djuraffären marsvinen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Djuraffären köper sina marsvin från en privat person och ska kontakta mig så fort de får in dem.
Du har pm
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu