Vad har du för andra djur?
Hej! Jag sitter här och undrar vad ni har för djur, mer än marsvin? Kan ju alltid vara intressant att veta! =)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Dammråttor 
Men jag har haft Möss, råttor, hamster, kanin, katt, hund, fiskar och vandrande pinnar.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Men Diana då - vilken ras av dammråttor har du? Jag har hybelkaniner (den norska rasen av dammråttor)…
Har haft vattensköldpaddor (5 st i olika omgångar), eldbukssalamandrar och fiskar… Är egentligen allergisk så jag tål inte djur. Det konstiga är att jag inte har några problem med marsvinen ?!?
Vet ej rasen på mina dammråttor men de ligger under sängarna och sofforna och "gäser"
.
Jag vet flera som är alärgiska men klarar marsvin, så det har något med deras hud att göra.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Förutom mina marsvin så har jag en kanin och två katter hemma :)

Jag har förutom marsvin mina älskade katter och en galen hund.

har "bara" 2 katter (haft fyra som mest) 1 hund, 1 undulat…
#3 har hört att marsvin och kaniner kan vara väldigt allergiframkallande men det kanske är en myt,,,, eller så kanske det har hänt att barn som har marsvin i sitt rum har utvecklat allergi mot både hö och pälsdjur…
HEJSAN 
Jag har också en del djur, En hund, två möss, två ormar och fem marsvin. När jag va yngre hade jag indiska takråttor, hamster ökenråttor och kanin.
Titta gärna in på min sida här på MARSVIN iFokus, där har jag nåra av våra nuvarande djur, ej dammråttorna dock *S*
Jag har två marsvin, en katt och en hund :) har haft jääääätte många mer djur :)
Okej :) Själv har jag mina 2 små grisar (och deras spån & hö överallt - alltså är hela mitt rum en marsvinsbur nätt och jänt
) samt dammråttor under sängen.
Mvh Felicia
Förutom mina två underbara marsvin har jag för tillfället 13 möss, 2 hamstrar, 5 gerbiler, 5 råttor o 1 hund. Ett gäng alltså… O så mitt i allt funderar jag på att förbarma mig över en äldre råtthona som ägaren inte vill ha kvar… Har egentligen inte plats men svårt att låta bli när djuret inte är "önskvärt" längre av nån anledning… Nåja får se hur det blir med det.

Förutom 8 marsvin har jag 3 vildbattingar.
Shadow Labrador Hane 4 år gammal
Lizzi Schabrador *Schäfer/Labrador* Tik 3 år gammal
Angel Jack Russel Terrier Tik 2 år gammal
sen har jag faktiskt inga andra djur just nu har haft ödlor och,hamstrar mm men nu är det vovvarna och Marsvinen som berikar mitt liv
#0. Om du menade alldeles egna djur så har jag bara mina marsvin :)
#12 Jag menar de djuren som finns där man bor eller som man/familjen står som ägare för, (t.ex. hästar - de bor ju inte i ens hus) =P
Mvh Felicia
Hemma hos mig bor förutom marsvinen ett gäng tamråttor,3 hundar, en gammal tammus & så förstås alla dammråttor
*kram*
/Anne-Lee
Trevligt
(speciellt med dammråttorna *fniss*)
Mvh Felicia
Ja själv så har man ju 5 Hästar och mamma 2st(shettisar) och så har vi ju 3 katter.. förutom marsvinen..
Åhh 
Mvh Felicia
Rolig tråd! :)
Jag har:
**4 Katter
**Tiger - huskatt (hittekatt syster till Kiddy)
Kiddy - huskatt (hittekatt)
Maja - huskatt
Scrollan - huskatt (bor hos min pappa)
**4 Råttor
**Olydia´s Callisto - tamråtta
Yestas Hippa - tamråtta
Nico - tamråtta (Musse är brorsa med Nico)
Musse - tamråtta
4 Marsvin
Luneas Öivind "Ludde" - American crested. Buff.
Luneas Calvin "Curry" - Self. buff.
"Sunseas" Kornelius "Tweeny" Sheltie. Black/white/golden.
Beatniks Ådd Sångsvan "Ådi" Nonself. Black magpie.
1 Hund (Är hundvakt åt syrrans hund)
Bianca - Dansk Svensk gårdshund.

Just nu har vi två katter och två akvarium =D

För tillfället 2 marsvin i min "ägo" och 1 på foder ;) Så inga djur förutom marsvinen.
Mvh Felicia
Förutom marsvinen har vi "bara" en hund, men i sommar blir det kanske valpar och vem vet, vi behåller kanske en tik valp från kullen om sambon säger ja och sen är jag sugen på en hane från en uppfödare som väntar 2 kullar, så vem vet, kanske har 3st hundar i vinter, haha!

vi har inga andra djur just nu. :)
men haft Hund & katter..

Jag har ´3 katter 4 marsvin 1 hund 1 fågel

Förutom marsvinen har vi tre hundar (tibetanska terrier, www.tibetanskterrier.info.se) & en papegoja (gulvingad amazon).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Förutom de 5 + 1 grisarna, så har "vi":
Tre intressanta men bittska gerbiler (syrrans).
Ett akvarium med 4 malawi ciklider och en plecostomus mal.
Under sängen har jag en kolloni dammöss och på vinden ett par otama råttor.
Hanna

#29 - YUCK! Vilda Råttor?!
#30 - Heh, jo ^^'
Hanna

#31 - lägg ut råttgift! urk.
#32 - Stackars råttor, jag tror inte att råttgift är så gott ^^'
Hanna

Labradoodle? Är det labrador + pudel? Har hört om cocopu (stavning?), dvs cocker spaniel + pudel.
Jag har inga andra djur än marsvinen, tyvärr. Bor så sjukt trångt. Fast jag funderar på att klämma in en hamster i vinter, de är ju så små så det borde ju inte göra någon skillnad. ;)
Envishet och drömmar

Jag har tre kaniner, några katter och två hundar och ett X antal nötkreatur.
Kan ju berätta om mina kaniner iaf. Belgisk haren Eris, dvärgväduren Nisse och sist men inte minst Dior, som är korsning mellan angora och lejonhuvade kanin. :)
jag har haft en hamster som nu är i himlen och busar på gröna ängar:) och så ska jag få en voffsing^^

5 chinchillor
2 kanin
1 marsvin(kommer ett till)
2 underlater
2 ryska steppsköldpaddor
3 leopard geckos
1 hund
1 katt
1 duva
1 sydamerikanst akvarium

#40 oj det var många de :)
har 2 undulater, utöver mina 5 marsvin
#32 #33 Klart inte råttorna ska få råttgift ;-) Se dem som söta små svenska vildmarsvin ^^, haha
Mvh Felicia

Förutom mina två marsvin så finns det en hamster och två hundar här hemma.
#42 - Med svans och sjukdomar ;P
Nä, men jag tror att vi haft råttfällor däruppe tidigare och då fans där råttor - nu är dom borttagna och jag vet inte om där är några rättor längre. Men jag skulle tro att dom tar sig in uteifrån på vintern iaf. :)
Men, ja slutsnackat om mina vindråttor ^^
Hanna

Har 4 st råttor, en drevervalp, en perser/skogskatt o 2 marsvin. Har haft 5 hundar,4 katter, hamstrar, marsvin, gerbiler, undulater, zebrafinkar, massa akvarier o vandrande pinnar….. Med andra ord: djur är livet!
Bara de två marsvinspojkarna för tillfället ;) Men vi har haft(sen jag var 0 år) 3 kaniner och 5 hamstrar… och två marsvin utöver de vi har nu. ^^ Mamma tillåter inte så många djur… :( Men ändå vill hon inte vara utan djur alls ;p
Som mest har vi haft 3 djur samtidigt. ;/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
5 katter varav en dräktig
2 hundar
6 kaniner
12 marsvin varav ett par dräktiga
9 råttor (4 till anländer i juni)
5 guldhamstrar
3 möss (1 tillfällig som flyttar till ägaren i juli, och i juni kommer 4 till samtidigt som nya råttorna)
Just nu har jag triops på kläckning också… Slängde i äggen i karet idag, får se när de kan tänkas kläckas och hur många det blir.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Två marsvin, Elvis och Disel.
Tre katter, Diza, Prinsen och Tiara..
Har väldigt lite djur nu :( Då våra båda kaniner dog för några månader sen..
sen att jag har haft alla möjliga djur, är något man inte behöver räkna med kanske:P

Som mest hade jag 6 katter ;P.

#35 , jo helt rätt :)

Kul att läsa om era djur.
Har själv: CHARM TOTT en Nordsvensk brukshäst.
Marsvinen: LOVIKA Rexhona. Lovikas nu vuxna barn korsningarna: ELDIGA IRIS, RÖDE ORM, VISPE TISPE.
Katt: ZEBBE.
Kanin: FLIPPEN en Dvärgvädurkorsning som älskar marsvinen och putsar o pysslar om dom, men katten vill hon jaga ut ur huset. Fniss!
Ett 100lit akvarie med några överåldriga Guramifiskar.
Marsvin 4-ever
.

Har: Blåvalar, delfiner, späckhuggare, en hel ö med hästar och 5000 hundar hos min farfar *asg*
Nej men… Faktiskt inge mer än marsvinen, men har haft kanin, fisk, hoppande böna och dammråttor (har fortfarande)
2 gerbiler (ser ut som möss)

två katter och 3 hundar:)

Trevlig tråd, tänk va mycket djur det finns i vårat avlånga land..=)
Jag har tre hundar, två marsvin och en kanin.

Uppdaterar: Har då alltså två marsvin. Har haft ett innan med mina nuvarande som gick bort för ett tag sen.
Jag har ett marsvin (snart ett till) och 7 råttor :) Sedan har vi ju två vovvar i familjen också ^^

Jag har förutom min gris 1 häst, 1 kanin & en katt . + två vattensköldpaddor som är sommar gästar :D
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag uppdaterar mitt inlägg och säger att jag har nu 1 fågel 4 katter 4 maresvin 1 hund och även 1 kanin :)

#63 Vilken sötnos.
Marsvin 4-ever
.
Här finns förutom marsvinen…. hundar, hästar, höns, ankor, kaniner och husdjur av den kända rasen dammus råttos gigantus.
De stora grisarna har vi sålt - så vi gick från Linderödssvin till marsvin ;-)
Just nu har vi 30 kycklingar och fler som håller på att kläckas just i denna stund. Så söta!
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

Jag har för närvarande bara marsvin och en pojkvän ;)

9 marsvin, 3 kaniner, 3 råttor, 1 hund

Uppdaterar min #51 Har nu bara två katter, då den ena blev påkörd för en vecka sen:(
Men om ca tre veckor får vi två nya katter=)
:)

Förutom mina två marsvin så har jag även 1 kanin och 11 gerbiler.
#73 Åhh, jag vill med ha gerbiler <3 De är så söta!
Mvh Felicia

#74 Jupp, dem är underbara djur. :)

En hund och marsvin

fast om man ska räkna med alla djur på gården så är dt utöver mina : 10 hästar, 1 hund, 7 katter, 1 marsvin, 1 kanin, massa höns, ett 40 tal kossor eller ngt mm var nog alla x)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Nice.. Kul och veta vad marsvinsägarna väljer för andra kompisar.

Jag har två hundar, men kanske två marsvin till hösten :)

Förutom 4 marsvin så bor här en liten dvärghamster :)

Uppdatering till mitt #10:
förutom marsvin finns här:
gerbiler
möss, pygmémus, sebramus
råttor
hundar
kaniner
hamstrar
dvärgsjusovare

Jag har två marsvin och hela familjen har 2 hundar.
Och många fiskar. : p
#86 Åh så söt :) Älskar den färgen!
Mvh Felicia
Förutom mina än så länge 4 marsvin så har jag 1 dvärgpinscher (hund), 1 dvärghamster och så äger jag även en häst som är utlånad för tillfället.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

uppdaterar, har 4 katter, Diza, Tiara, Muskot och Basilika och två kaniner, Alice och Jollie =)
uppdaterar; Marsvinsbeståndet har ökat till sju individer ^^'
Gerbilbeståndet har minskat efter att Stig-Helmer dog i förra veckan :'( Och firrarna har blivit lite färre…
Råttorna på vinden mår nog bra iaf. nu när det börjar bli kallt ute och vi tänder kaminen kryper dom inte *s* Men hellre ett par råttor på vinden än de äckliga vit/oranga larverna som klättrat på mina väggar i ett par veckor nu *uäk* Dö era små äckel XD
Hanna
Har 2 marsvin 2 hundar och 1 katt för tillfället :)

#86 Älskar mopsisar<'3 Lånade en i somras som hette Axel:') Och han var också gul, för visst heter dom det?

Har 2 marsvin snart 4. Och min kapplöpnings greyhound som inte tävlar längre. Snart 8 år och super i lydnad.
Uppdatering på #40
5 chinchillor
2 kanin
1 marsvin
3 ryska steppsköldpaddor
3 leopard geckos
1 hund
1 katt
1 duva
1 sydamerikanst akvarium
#96 Jisses vad många djur du har! ^^,
Mvh Felicia
Jag har min man, kvalster och dammråttor (hur parar dammråttor sig?, dom blir ju bara fler och fler!)…*fniss*
Dammråttorna bortskänkes pga allergi! 
// Shintaida

häst hund katt fågel kanin
Jag har:
två råttor,
fjorton möss,
tre guldhamstrar,
en dvärghamster,
fem gerbiler,
fem marsvin
och en kanin,
samt två majsormar
plus att min kille äger vår charmiga hund. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#97 Totalt förälskad i djur :D
Uppdatering på #96
6 chinchillor (fick en unge idag :D)
2 kanin
1 marsvin (ska skaffa en till så snart jag kan)
3 ryska steppsköldpaddor
3 leopard geckos
1 hund
1 katt
1 duva
1 sydamerikanst akvarium
#101 Jag med ;P Men jag får inte ha annat än marsvin ändå. Fast det beror väl mest på att det bara är jag som är starkt intresserade, att jag håller på med annat och att mina föräldrar vill att jag ska hinna med alla - ta ansvar över alla och sköta dem optimalt.
Mvh Felicia
#98 - Jag tror att dom är tvåkönade, parar sig själva typ… Eller så klonar dom sig själva? ;P
Hanna
Jag har
2 Marsvin (söker hem)
2 råttor
2 dagisvovvar
1 vallhund som är mitt hos min farmor o farfar.
Massa dammråttor ;)
har haft råttor, hundar, kaniner, katter, guldhamster.. RIP

ska updatera #62 ; har nu ett marsvin (bor med syrrans), en kanin, 1 shettis utlånad, 1 arab inlånad & 1½ katt :)
Jenny

2 Marsvin
2 råttor ( blir snart 7 råttor)
2 dagisvovvar
1 vallhund som är mitt hos min farmor o farfar.
Massa dammråttor ;)

Jag får oxå uppdatera mig då det skett lite förändringar här hemma. Nu bor det 1 hund, utöver mina två marsvin här hemma.
förutom mina 2 marsvin så har jag 1 häst 2 kaniner 2 katter och 2 hundar :)
Förutom grisarna så har jag hunden Nando ibland
Helena
Vi har förutom våra 2 marsvin: 2 bonnakatter, Mario och Tingeling. 5 hästar(1ridtravare, 3 shettisar o 1/5 dels halvblod). samt massor m dammråttor ;-)

Uppdaterar mitt inlägg #54 då jag har sen en tid tillbaka två marsvin till.
Maja "Svarta Maran" samt Bella blev snabbt två högt älskade individer.
Marsvin 4-ever
.
kaniner(3), katter(2) åså marsvin,
Det kommer nog komma häst,hund åså när vi flyttar :D

#119 ska du flytta? Vart då någonstans?^^
#120 ja, kanske :), det blir nog i din håla ;D dödsmål (; eller typ, nånstans inne i stenungsund, kanske mot kullens ådt :P

Haha, dödsmål ja:P Men här är det bra att bo om man vill ha mycket djur^^
Jahapp då va det dax igen då ^^ jag uppdaterar ennu en gång ;). 4 katter , 1 fågel ,1 hund , 3 marsvin , 1 kanin , 2 råttor :D

Jag har 2 marsvin,4hamstrar och 3 gerbiler :D
Jag har "bara" marsvinen, men vill ha 2 gerbiler, en häst (en specifik ponny), en hund/katt… ;P
Mvh Felicia

#126 Aaaaaaaaaaw gud så söt vovve :D
#126 va kul med en cavalier king chales spaniel ^^ själv har vi två stycken och ska snart ta valpar på tiken :D
En sån kanin har min hund också ^^ han fick den då vi hämtade honom och han älskar verkligen sin "nin"
Finns väl egentligen inget att uppdatera men jag gör väl det ändå. :p
Än så länge har jag bara mina två marsvinsgrabbar, med planer om två till så småningom. Och chinchillor har faktiskt börjat intressera mig lite smått också… det ligger dock ännu bara på funderarstadiet. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Har inget att uppdatera, men är något otroligt sugen på en "nakenhund" + ett marsvin till (: Fast tiden sätter lite stopp + pengar för vovven och att de kanske blir till att flytta inför gymnasiet och då blir de krångligt med en massa djur :(
Jenny

Uppdatering:
9 marsvin, 3 råttor, 3 möss, 2 hamstrar, 4 kaniner, 1 hund :)

#136 vilken godbit till pålle , ras ? 
Jenny
#137 Tack! :D haha jadu, den som vet :P är en sån där berömd korsningsponny!
men fick uppgifter om att hans pappa ska ha varit fjording och hans mamma korsning mellan new forest och connemara, sen hur mycket det stämmer det vet jag inte, men kan mycket väl vara så. Söt är han iaf!
<3

#138 okej riktigt söt va han i alla fall 
Jenny
Uppdatering för nr 101
8 råttor
3 hundar
massa damm råttor ;)

Halloj!!!
Jag har 13 kaniner 14 marsvin och hur många katter vet jag ej (min katt Lina är gravid), men vad jag vet har jag tre katter.
och tre spindlar på toan 

#142 SHIET söööööööt 
Jenny
#143 Taack :D
Nu uppdaterar jag mitt inlägg(#100). :)
Jag har nu:
tre råttor,
sexton möss,
tre guldhamstrar,
fyra dvärghamster,
fem gerbiler,
fyra marsvin,
en kanin,
två skrattduvor,
samt två majsormar
Mvh,
Moa
Jag har 5 PRE hästar, 2 rottweilrar och ett gäng stallkatter…och så två marsvinstjejer.
Oj vad många djur alla har.
Jag har en liten mysig hamster jag. En långhårig svart liten tuss. I djuraffären (jag köper aldrig något från djuraffärer längre..) sa de att hon var en guldhamster men tja…då måste hon vara en väldigt långhårig sådan. Jag måste faktiskt erkänna at jag inte riktigt vet vad hon är för ras, men hon är ju älskad ändå :)

#148 Det är en långhårig guldhamster du har. Min bror har också en långhårig guldhamster i färgen silver mink.
Har själv en katt ihop med syrran och en undulat. Hade 2 undulater för några veckor sen men katten tyckte att jag skulle ha färre fåglar här hemma. Självklart har jag mina marsvin också och en hel drös med dammråttor.

Jag har inget mer djur förutom marsvinen - fortfarande -.-'
Skulle hemskt gärna vilja ha en katt igen, eller allra helst en hund (Nova Scotia Duck Tolling Retriever <3). Har däremot en sköthäst, men honom är jag bara hos 1 g/v f.t.
#150 Åh vad fin! :)
Mvh Felicia
haha okej ska rabbla upp djur jag har NU. Och djur som jag har haft udner mitt liv.
4 Katter
Tusse
Frasse
Smulan
Broshan ( ja han heter broshan :D )
ett antal många akvariefiskar
vet inte hur många
2 Marsvin
Zita
Kitty
---------
Okej dessa djur har jag haft. inte alla på samma gång men ungifär.
3 hundar
2 kanariefåglar
1 degu
1 marsvin (hane mer vild än tam gick inte ihop med andra)
6 grodyngel som blev super söta grodor men dog.
det är dom jag kan komma på just nu. Vi har nog haft flera.. :)
Förutom mina tre marsvinstjejer har jag inga egna djur, men en medryttarponny och min morbrors rottis jag går ut med flera gånger i veckan. Han är 8 månader snart och ursöt ^^,
Haft en hamster som gick bort efter ett tag, köpte henne som ettåring på blocket och så levde hon ett år till.
#154 Fin :)
#154 UFF!! Vad stilig! *beundrar* :P
Mvh,
Moa
Här hemma bor det, förutom marsvin, två katter, en hund och tre hästar.
#154 PRE hästar är otroligt vackra! *avundsjuk*

4 hundar…3 katter…en söt hamsterhona ,,,letar dock nytt hem till henne…
sen är vi 3 människor varav jag är den som är animal-freak..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
en katt, och akvarie :D
Har inga marsvin för tillfället men dom kommer…
Har 3 hundar:
Jasper, Gusti och Núpur
3 katthems katter:
My, Linus och Ragnar
4 shettisdamer:
Hedda, Bina, Doris och Ditte
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#154 Åh, vilken vacker bild på underbar häst! ;)
Mvh Felicia

#154 Gudars vilken snygg häst :O underbar därg verkligen! snyggt kort =)
Jenny

Uppdatering (av mitt förra #43)
Nu har jag:
**Två tamråttor
**Sammy - Mink hooded
Nelson - Black eyed white
Fyra marsvin (varav två är till salu)
Wille - Nonself
Casber - Sotad DE white Rex
Dolly - Långhårig virvel white/black (till salu)
Doris - Långhårig virvel white/black (till salu)
En hund
Akilles - Entlebucher sennen
I slutet på maj månad kommer jag även att få hem en liten hundvalp, så då uppdaterar jag igen ^^

Vi har inga andra djur just nu, bara vår tjusiga marsvinsflock på fyra honor & en kastrerad hane. Ibland har vi hund också, jag & min mamma har lite delad vårdnad om vår familjehund som bor kvar hos henne sedan jag flyttade hemifrån. Längre fram planerar vi att skaffa en fransk bulldogg, men det får bli när vi har flyttat - just nu lägger vi allt fokus på våra piggies :)

Förutom mina två marsvin så har vi två hamstrar och massor av fiskar.
//Anna
Jag har förutom två marsvin en ponny och en hamster!

Uppdatering:
Två hundar
Akilles - Entlebucher sennen
Benji - Bichon Havanais
**
Två marsvin**
Wille - Nonself
Jimwi (fd Casber) - Sotad DE white Rex
**
En kanin**
Gösta - Vit blåögd dvärgvädur

har 1 undulat som jag söker kompis till.

En häst & En katt.. Fast min häst är som en hund, Jag tror att han tror att han är en. Och nu på sommaren älskar min mamma att ha öppet dörren så jag och marsvinet delar vårt rum ihop med ett flugpar..
Ett inlånat marsvin 17 egna varav två högdräktiga. Katterna Sigrid och Svea och tre överbefolkade (eller befiskade kanske) akvarier.

Uppdatering.
8 Katter, fyra vuxna och tre 6 dagars kattungar och en som är en halv dag gammal.
2 kaniner och snart kommer en till hem =)
uppdatering!
1 hund, (+ familjens hund), 1 kanin, 4 dvärghamstrar, 1 guldhamster o fyra grisar då :)
Jag har en lhasa apso-tik på 9 år (se profilbild) och ett D-ponnysto på 20 år. Min familj har vidare en shettisvalack på 29 år och en golden retriever-tik på 5 år.
6 marsvin (7 på fre-lör) och en samojedtik
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Jag har två marsvin. Först hade jag en kanin men jag gick bara i ettan så jag kunde inte ta hand om den själv, ett tag gick det bra men sedan kände vi att vi inte hade tid så han fick ett bättre hem. Jag har haft en hamster, Busan men hon dog i januari:( jag var så ledsen så efter sportlovet köpte vi mina två marsvin:)

Uppdatering till 2 hästar (shettis & arab), 3 grisar, 1 kanin & 1 katt
Jenny
Uppdatering här också
- 10 marsvin
- 1 hamster (som jag delar med min kompis)
- 1 Kanin (som egentligen är min kompis och den bor hos henne på sommaren, så han får vara ute)
- 1 akvarie (som är tilfälligt nerstängt över sommaren)
- 2 katter hos mamma
Fortfarande bara marsvin… Inte ens dammråttor just nu ;)
Mvh Felicia
#179 - Ska jag skicka över ett par? ;)
Hanna
#180 Ja, men gör du så :) Glöm inte skicka med lite mat i kuvertet med.
Mvh Felicia
Just nu har vi en hamster som heter Wille och en massa fiskar. Plus ett grodyngel som är så roligt att se utvecklingen på, han har precis fått bakben.

Jag har en ponny, min mamma har en ponny och min syrra har en ponny 

#183 Vad är det för ponnysar ni har då? =)
Jenny
Uppdatering till #61.
2 marsvin.
4 råttor.
2 möss.
Akvarium kommer in snart också :D
Har även en hund jag passar när ägaren åker bort som jag ev. ska bli fodervärd åt sedan.
Sedan familjedjuren är:
2 hundar.
4 katter.

#184 Min ponny är en skimmel som heter Juvel. Juvel är en Welshponny (9år). Min mammas ponny är en korsning, mörkbrun (36år) och min syrras ponny är ett Gotlandsruss på 12 år (min syrra köpte den nyss!) 
2 söta marsvin som heter Kurre och Tufs ^^
1 Kulig katt som heter Sune ^^
1 Fisk som heter Filip :P
Och massa grodyngel i dammen ;P
Uppdatering på #101
6 chinchillor
2 kanin
3 marsvin
3 leopard geckos
2 hund
2 katt
1 akvarium
Förutom 2 marsvin så äger jag 2 katter och 3 hamstrar :), men genom mina 17år har jag ägit 1 häst, 5 katter (med dom jag har nu), 22 hamstrar, 4 gerbiler, masvis med fiskar och 1 marvin innan :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#186 Ojdå 36 är inte dåligt de 
Jenny

Har bara dom 2 marsvinen men vecka,28 hämtar vi en liten valp :D
Två råttor, en katt och en hamster!
Små stjärnor lyser också i mörkret.

2 Hundar
9 Marsvin
massa Möss
20 + Råttor
5 Ormar (fått ner antalet radikalt senaste året….)
14 Ödlor

Förutom mitt marsvin Sam, har jag sex hundar, en katt och en häst! (:
/ Maja
Jag har 2 hamstrar, inga marsvin än iallafall, men är intresserad av de flesta smådjur :)

197 Jodu (: Men det beror på att min mamma har en kennel!
/ Maja

#198 Vad har hon för hundras?
Marsvin 4-ever
.

Förutom mina 10 marsvin har jag just nu 8 kaniner, plus några ungar som jag ska behålla och sen har vi 2 hundar.

#201 - Oj, så söt ^^
Hanna
#201 Nämen, lille gullis! Vilken ras? :)
Mvh Felicia

#202 Tack ^^
#203 Hon är en Mittelspitz :) Taack! ^^
Nu uppdaterar jag mitt inlägg(#145). :)
Jag har nu:
tolv råttor,
en mus,
sexton guldhamstrar(men jag ska inte behålla allesammans),
två dvärghamstrar,
åtta gerbiler,
sex marsvin,
två kaniner,
tre degus,
samt två majsormar
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
#205 gud du hade redigt med djur 
skulle oxå vilja ha många marsvin men päronen säger att jag får inte ha fler än två 
#206 Du får skaffa fler när du flyttar hemifrån. ;) Jag tycker att jag har för många djur nu, men de beror till mesta del på att jag har alldeles på tok för många guldhamstrar. :)
Kan för övrigt tillägga att två råttor flyttade hem till mig igår, så nu har jag fjorton råttor. Jag var även tyvärr tvungen att avliva en av mina guldhamstrar, så jag har bara femton guldhamstrar kvar.
Mvh,
Moa
Uppdaterar:
3 råttor
En hamster
En katt
En kanin
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Ojdå
8 marsvin plus inkl dräktig hona som väntar ungar inom 2 veckor.
2 katter,
dammråttorna har inte hunnit bosätta sig hos mig.. :)
myrorna försvann när jag utrotade dem med salt :P
a ska helt klart skaffa fler djur när jag flyttar hemifrån 
Jag har…
Fyra marsvin i från Mosaiques.
Gustav
Gabriel
Qruella
och lilla Lina p 4 veckor. ;)
En kanin vid namn Shadow. ;)
En katt vid namn Felix
Min familj har..
4 Hundar I från kennel Beauty Nigths.
Hippi
Ådi
Wille
Och Trofé
En till katt vid namn Snoowie. ;)
Men innan jag kunde ha djur har vi haft sköldpaddor 2 st. Polly och Lisen.
Sen när vi började ha djur så har vi haft massor med katter och en hund som heter Isak och bor hos våran Farmor och Farfar. =)
Nu hållde jag på att glömma dammråttor ju. :P

Här är våra nu:
Mina två marsvin
Min katt
Min lillasysters hamster
Våra höns (eller mest mammas:P) De e typ 30 st+tuppen
De va alla nu men vi har haft,får,hund,häst,kanin,andra katter och marsvin+ Min lilla dvärghamster Luna:)
Uppdaterar mitt inlägg (kommer ej ihåg vilket nummer).
Har 2 marsvin
2 kattor
5 hamstrar och snart en liten hamsterkille om 3 veckor.
Sän har jag en 3 dels hund och två hästar som är nästan mina.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag har:
2 marsvinshanar (Troll och Ture)
1 guldhamster (Yrja Yrväder)
1 dvärgvädur (Sally)
1 lejonhuvad kanin (Signe)
1 gotlandskanin (Poppe, är dock ute hos fodervärd)
5 leopardgeckos varav två är hanar och tre är honor, en till hona planeras att köpas in.
Har haft islandshäst, vandrandre pinnar och eremitkräftor utöver det och haft en katt inneboende en period :)
Drömmer om att bedriva genbanksarbete på gotlandskanin och ha får, men det får vänta ett par år!
Jag har:
* 34 marsvin
* 18 kaniner
* 6 hundar (eller ja, fem… men en sjätte på ingång
)
* 5 möss
och snart 4 höns.
På bild Turfa, våran salukitik :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jag vill också kunna ändra min lista :P
Mvh Felicia

Har inga marsvin (har haft tidigare, kommer förhoppningsvis ha snart igen), men här hemma bor 4 katter (2 siameser + 2 huskatter), 1 hund (papillon) och 2 hamstrar (en guld och en vintervit dvärg).

#215 Vilken fin hund, gillar Saluki, de e så vackra:D
#218 Kul att du tycker det! Tycker jag med!
Dom vackraste enligt mig. Bjuder på en bild till :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Jag har 7 marsvin. Tre honor- Lita,Mimmi och Viktoria.(tre genarationer) Sen har jag fyra hanar Fille,Sid,Hero och Noa. Alla är Teddysar och födda här utom Fille och Lita.
Jag har oxå fyra Gerbiler + fem gerbilbebisar som är fyra dagar idag! 
Vill ha hund i framtiden..är uppvuxen med hundar men jobbar man med tider som mina finns ingen tid men nån dag!

Uppdatering till #176 , två hästar, två grisar, en kanin & en katt
Jenny
Min andra katt Sigrid är också huskatt men 8,5 år och blå. Om hon var marsvin skulle hon vara self grey. Hon är den kramgoaste katt jag träffat inte bara för att hon är tjock som en boll utan för att hon älskar att kramas. Hon är inte blyg som Svea utan älskar att vara i centum, då spinner hon så det dånar!
Tre marsvin ( + två skinnyflickor som kommer snart!)
Tre katter
Tre illrar
Två gerbiler
14 guldfiskar i en damm
24 kaniner.
Men jag har varken teve eller socialt liv ute på landet i mitt lilla hus med stall och trädgård. Om jag inte haft mina odjur skulle jag blivit tokig. Och vem skulle hjälpa mig att gräva runt i rabatterna, eller hämta fram damm under soffan? Eller äta upp alla läskiga grönsaker jag odlar? Eller riva ut soporna? Eller jaga möss på stallvinden? Eller bajsa i duschen så jag förstår att det måste städas? Tack och lov för att det finns djur!! 
Inom familjen har vi tre marsvin, tre katter och en häst :)
Förutom våra två grisar så har vi fyra kissar. Nu går tiden åt till att försöka undvika att kissarna äter upp allt hö. De är lite knäppa för själva grisarna är de inte så jätteintresserade utav men in med tassen i buren och ta lite hö ska de göra.
Satt med grisarna i knä för någon dag sen och glömde då stänga buren så en av kissarna skuttade in och började äta lite hö, pellets och sen satt han där och såg nöjd ut. Det var precis som att det var allt han ville göra.
Grisarna skiter fullständigt i kissarna, de sitter och äter och busar i höet när kissarna sitter utanför och tittar avundsjukt på maten de har.

Uppdatering från #212
Nu har vi bara mina 6 marsvin, min katt & mammas höns. Min systers hamster gick bort för inte så längesen. R.I.P Snuttan. Det är ju 3 olika sorter nu som vi har. Förut hade vi 7 st olika. Gården känns lite tom nu, saknar speciellt våra underbara & personliga får jättemycket. Fåren var och är fortfarande mina favoritdjur+marsvin & katt. Kommer aldrig glömma er mina små pälsbollar <3
Förutom mina två marsvin (Greta & Tickan) har jag/min familj även två kaniner (Saga & Tingeling), två möss (Tindra & Blue) och två katter (Hemulen & Tintin). 
Jag har även en sköthäst och är hundvakt en gång i veckan, om det räknas. ^^
På bilden: jag & min sköthäst. <3
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Har en liten hund som heter Luna och en katt vid namn Marwin.
Luna
Mvh Alexandra
Jag är medryttare till en häst nu och har fått en till gris sen jag skrev senast så det är en del nu må jag säga. Så fort vi flyttar till hus ska jag skaffa kaniner också. :)

Just nu har vi förutom tre marsvin(Humlan,Skuggan och Kanel) tre ponnyer: mamma har en som heter Cayenne, syrran har en som heter Lina Mo och jag en som heter Juvel 
råttor,marsvin bara 
Just nu har jag bara marsvin, men från nästa väcka kommer vi ha fiskar med =)
Jag gör en liten uppdatering här då =)
- 10 marsvin
- 1 kanin
- 3 katter (2 hos mamma och 1 hos mig)
God, länge sedan känner jag behöver en uppdatering!
- 6 Marsvin
- 3 katter (den 4 blev sjuk så han är borttagen)
- 1 hund
Det är nog alla vi har JUST nu. Men fler marsvin tillkommer det under året i guess..
jag har:
10 marsvin
30 nymfparakiter+ungar
4 rödpannade kakariki
4 prinsessparakiter
3 kaniner+2 ungar
1 akvarium
1blandishund
1 katt
min tös har här hemma:
5chinchillor
1 katt
2 kaniner
vad mycket djur det blev
jag är stolt mamma till 2 marsvin och en chihuahua som heter Pepsi.
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Jag har:
5 marsvin
9 hamstrar
1 hund
1 katt
Woho, jag kan fylla på ;) Förutom grisarna har jag ett islandshäststo.
Mvh Felicia

Har en del marsvin 1 kanin, 2 möss och 2 undulater
Förutom 2 marsvin (english crested), så har vi på gården:
3 Ponnyer
1 Dvärgåsna
2 Värmlandska skogsfår
3 Afrikanska dvärggetter
4 Minigrisar
6 Hundar
2 Katter
2 Chinchillor
2 Kaniner (hermeliner)
2 Degus
3 Gerbiler
2 Campbells dvärghamstrar
2 Ögonfransgecko ödlor
1 Groda
2 Eremitkräftor
1 Kampfisk
1 Vampyrkrabba
Jag har 6 marsvin , 1 hund , 1 katt , 2 akvarium och en medryttar häst :-)
2 Marsvin (Snart fler), 2 Vintervita Dvärghamstrar, 1 Lejonhuvad dvärgkanin, 3 Jack Russel Terriers, en hel drös med Silverfiskar och ett antal bokskorpioner. Tyvärr har vi beslutat att låta Silverfiskarna och Bokskorpionerna få somna in då dom verkar vantrivas med varandra. Detta utförs såklart utav utbildade. (Anticimex 😂)
Generation to generation, I will never die. I will continue to live aslong as I´m alive.
En Vädurkanin En Katt (har haft) 2 marsvin
Hälsningar från Filip 
Jag har förutom marsvin, två minigrisar och ett flertal hundar i familjen varav tre är mina.
Vi har två kanin honor

En guldhamster!