Blå Stjärnan Djursjukhus
Har någon erfarenhet om Blå Stjärnan i Göteborg? Funderar på att kastrera min hane där. Läst ganska bra saker om det men ville checka här också 🙂
Jag har varit nöjd med Blå stjärnan men vi har bytt mer på grund av att nuvarande veterinär ligger närmre och de är fantastiska. Västra djursjukhuset.
/Maria
Blå stjärnan är bra, men dyra.
Om du kan tänka dig att åka en bit så är Salihs veterinärpraktik i Vallda utanför Kungsbacka nog den som är bäst på kastrering av marsvin. Han kastrerar under lokalbedövning.
Jättebra, ska till och med börja sommarjobba där. Men vill du ha bra men lite billigare så skulle jag rekommendera husdjurshälsan i högsbo. Går inte till någon annan än dom.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack för tipsen, ska kika lite på de olika ställena nu :)
Jag har varit där med kaninerna, men dom är på tok för dyra för min ekonomi där, så jag åker till Alingsås djursjukhus istället, där priserna funkar för mig + att dom är väldigt duktiga :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jo, det verkar ganska dyrt där. 1130 för en kastrering, är det dyrt ni som har kastrerat marsvin innan? Kostar det på Blå Stjärnan. Vill dock hellre betala mer för bra kastrering än dyr vård efter operationen 😉
Alingsås tar 760kr :)
http://www.alingsasdjurklinik.se/index.php?p=priser
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Som #2 skrev kan jag rekomendera Salihs veterinärpraktik. Jag kastrerade min marsvinshane där för ca 1.5 år sedan. Operation sker under lugnande+ lokalbedövning så ingen risk med narkos som är krångligt på marsvin. Kostade ungefär 800 kr.
Bo Runsten på Blå stjärnan har jag också varit hos i annat ärende, blev bra bemötta. Ingen erfarenhet från operation där. Dock var det dyrt…
ps, varken västra djursjukhuset eller husdjurshälsan tar emot smådjur (möjligtvis avlivning), endast hund och katt…
de nämnda (blå stjärnan, Salih,) är de du ska välja. Ta ingen billig bara för priset, för oss blev det extremt mycket dyrare och nu väljer vi blå stj trots priset. Jag tänker att de är inte vinstdrivande och investerar i hittedjyr och forsknibg så det kan jag görna sponsra.
#9 jo! Husdjurshälsan tar ju emot smådjur! Dem är jätteduktiga på smådjur där! Och hon som har eragons rekommenderar den
#9 det var underligt, då jag själv varit där med mitt marsvin med en böld. Undersökning+sövning+drän+ återbesök kostade sammanlagt 1050 har jag för mig, med försäkringen runt 800. Vet dock inte med kastrering. Dessutom har jag vänner som praktiserat där och alla säger att det är toppen, samma med blå dock.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#11 #12 Ber om ursäkt för felaktig information gällande husdjurshälsan- måste ha ändrat sig sedan jag hade kontakt med dem senast vilket var ett bra tag sedan ;)
Västra står jag fast vid och vet med säkerhet då jag pratat med chefsveterinär och fått beskedet att de enbart assisterar vid avlivning av andra djur än hund och katt.
Själv har jag blivit rekommenderad Salih veterinärklinik för kastrering av marsvin utav Irene- grundare av Eragons, men är väl andra som har huvudansvar nu så de kanske har andra preferenser :)