Kan jag ta stop å väx?
kan jag ta stop å väx på galret till Rufus bur? jag vet ju att det inte är giftigt för oss mäniskor men är det det för marsvin? har nu prövat allt när det gäler hans gallergnagande. käner mig helt desperat . snälla hjälp! tack på förhan jessica
Ingen aning men jag skulle inte göra det. Marsvin har ju rätt känsliga magar och det är ju inte något naturligt medel.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kan det finnas något annat jag kan ta på galret som smakar pyton å inte är farligt för marsvin. har prövat allt från pinnar till att bytta rum på han det hjälper inte 
Skumt.. När gnager han? När han ska få mat? När han vill ut…? Bor han ensam? Finns det andra marsvin i närheten?
Mvh Felicia
ja tycker med det är skumt ja han bor ensam just nu. men hadde tängt spara en hane till han men har en som ev vill ha dom två hanar. men vill hon inte så stanar elvis här. ja det finns det just nu då det inte spelar någon rål vart han står , han gnager för jämnan käns det som enda gången han inte gör det är just när det är mat dax

JAG Skog ALLTID PÅ MIN BUR NÄR DOM GNAGER PÅ DEN,eller på nosen lätt. då slutade dom och jag har inte kvar problemet längre
#4 Okej… Jag tycker att han ska få någon kompis i buren, dygnet runt. Då kan han umgås med honom istället för att vara upptagen med allt gnagande. Se även till att ha mycket möblering, ständigt hö i buren samt kvistar på gallret. Borde ju vara en beteendestörning som på något sätt har kommit fram p.g.a att han inte riktigt trivs (det betyder dock inte att du behandlar honom dåligt på minsta lilla vis). Men som sagt tycker jag att han ska få en kompis. Hans söner kan väl bo hos honom tills en utav de eller ev. båda flyttar? :)
Tycker absolut inte att du ska göra som Katiz - slå honom på nosen när han gör så, det är ju inte hans fel och då ska han inte straffas på ett sådant sätt! ;)
Mvh Felicia
Skulle ALDRIG slå på buren eller på Rufus han har två gnagar pinar. jo Både elvis å rolfy ska med han om ca en vecka då blir dom 4 veckor men dom får gå med han en stund varge dag.

mina marsvin håller inte på längre,fast jag slog på nosen lätt för ett år sen. nu ger jag dom grönsaker när jag ska typ sova,vila mm
Jag tycker absolut inte man ska slå marsvinen , det är inte rätt sätt att "uppfostra" dom. Tänk själv om ens föräldrar skulle slå en varenda gång man skrek. Det hjälper inte.
#7 Bra det :D Jaså, de är såpass unga! Trodde de typ var 6-7v. Du kan ju sätta de hos pappa när de är 5v :) På "heltid" alltså :D
Mvh Felicia

Det gör min 9 månader gammla hona också
Om man blåser på nosen då? Det gör man ju på gerbiler t ex. om dom bitts när man har dom uppe, dom tycker det är obehagligt och slutar förhoppningsvis innom kort. Eller klappa i händerna så han blir störd av det otäcka ljudet.
Hanna

Jag blåser men slå skulle jag aldrig göra !
Jag känner igen det här :P
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#14 - Haha, jag med ;P
Hanna
har han alltid tillgång till hö?
Ja det har han och även mat men har flyttat han nu så nu gnager han inte alls bara när mamma kommer in på rumet men det är ju rent tigande *L*
#17 - Bytte han bur då eller bara rum?
Hanna
nopp stälde han på byron i stället för på skivbordet 
#19 - Jaha, och då blev dte bättre? :O Skumt.
Hanna
japp det blev det *L* men jag klagar inte *L*
#21 - Haha, nä inte jag heller. Men jag blev så förvånad ^^ Men han kanske kände att han ville komma ut när han stod på skrivbordet för då såg han resten av bordet där han kunde springa. Och nu på byrån så finns det bara luft att ta vägen till ;P
Hanna
jo det är nog sant *L* sen såg han köket med *L* mamma kunde inte röra sig alls då *L* det kan hon ioförsig inte nu heller när godisgrisen skade är vaken *L*
#23 - Haha, ja men då är det väl inte så konstigt ^^ Sune går ju igång så fort man öppnar kylskåpet (på övervåningen) eller öppnar ytterdörren. Det finns inget bättre än att komma hem från skolan och direkt höra pojken ropa på en :')
Hanna
det ät precis samma när dom hör min vekarklocka på morgonen då är det 6 st som ska ha frukost godis *L* men helt under bart att hör