Utedag för grisarna
Oj vad grönt ni har det redan :P
För kallt här ännu, varmt i luften men för kallt på marken, så får vänta men vi längtar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 ja riktigt grönt och härligt, har faktiskt varit det hela vintern konstigt nog (dock inte riktigt såhär grönt😛) Hoppas det blir varmt för dig oxå snart så grisarna kan få komma ut, de är ju så härligt att se dom skutta runt första gången dom blir utsläppta på länge 😃
Vilka härliga bilder!
Nu längtar jag efter sommaren, vi hade plusgrader i en hel vecka (!), men igår snöade det och nu är det minus 3 igen och kall blåst.
#3 tack så mycket! 😉
Typiskt att det ska snöa precis när hoppet om att de ska bli vår har kommit 🤢
#2 Ja och detta året har jag bara 2 grisar, till skillnad mot 6 grisar förra året så extra stor hage till dessa två iår :D
#5 Härligt, då kan dom springa ordentligt 😃 Var har du gjort av dom andra grisarna då? då du har två nu!🙂
#6 Ett par omplacerade jag då den ena inte riktigt trivdes (märktes, oavsett vd jag gjorde så trivdes han inte) och sedan dog två under kort tid så nu har jag två grisar kvar :)
#7 åh så synd att två dog, och hoppas att dom som omplacerades kommer att trivas bra nu då!🙂
Är det honor eller hanar du har kvar? Och undrar bara, har inte du haft ett instagram konto där du lägger upp mycket marsvinsbilder och så? mina följare börjar tröttna på att jag bara lägger upp bilder på marsvin så har skaffat ett ''marsvins konto'' och hoppas på att hitta lite marsvins-tokiga folk som jag kan följa 😃
#8 Ja jag har hört av nya ägarna ibland och har gått bra. Tror han trivs bäst med bara dem två som husdjur och mycket mer sällskap och så :)
Två gossar :) Nja har bara ett privatkonto, lägger inte upp så mycket på grisarna där blir mer i blogg :)
#9 härligt att du fått höra från de nya ägarna
#10 Ja jag ville gärna det, och om det inte fungerade att de kom tillbaka men har gått bra :)
Åh så härliga bilder, vilken lycka! Vi flyttar om en vecka till en lägenhet med trädgård så då ska de få gräs att vänja sig vid och förhoppningsvis blir det fint väder så de kan gå ut med! :D Glädjer mig så!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#12 tack så jätte mkt! 😃lycka till med flytten, hoppas det kommer gå bra. Och hoppas grisarna gläds av att komma ut 😉
Gud vad härligt med grisar ute! Hos oss var den soligt länge och sedan när man börjar fundera på att låta dem vara ute en stund så börjar det snöa…usch 🤓
#14 ååh så synd 😕 Mina grisar fick vara ute en dag, sedan började det snöa här oxå 😐
Vilka fina bilder! Mina små marsvin fick komma ut för första gången i år för1-2 veckor sedan, men någon dag efter blev det minusgrader och frost igen. Hoppas det blir varmare snart igen så dem kan få komma ut igen!
#17 Tack så mycket 😃 Ja vi får hoppas på plusgrader nu framöver!
För kallt och blåsigt här tyvärr trots plusgrader sen inte köpt en utehängnad än men när värmen kommer ska dom få gå ut i sitt galler tak till buren så länge. Sen lite rädd för det finns katter här om kring. Längtar efter att få se glada grisar ute 😊
Fina och söta grisar du har Ts härligt med Utevistelse med för grisarna. Ena är Teddy 😍
#19 tack! :)
Har börjat ha ute dom en del. Har mycket gräs hemma så dom älskar verkligen att vara ute.😄 Har själv många burar till mina två marsvin. Tycker de är skönare med många uteburar för att inte behöva flytta uteburen hela tiden.
Hälsningar från Filip 
Ursäkta sent svar. #21 PET, hans pappa är teddyn som syns på bilderna, och mamman är crested :) #22 Gud va härligt! Själv har jag endast 1 enda utehage (dessutom ganska liten) och 7 matglada grisar, så för min del blir det en hel del flyttande på buren :D
Härligt våra pojkar har fått vara ute under dom jätte varma dagarna då kvällarna var lagom :)