Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 401 ggr
Tikzi
3

En liten uppdatering

Nu är Elsas ungar lite över 2 veckor gamla och växer som bara den. 😃
De ökar stadigt i vikt och även Elsa har fortsatt att må bra efter förlossningen, dom är väldigt aktiva och leker mycket med varandra och även med Elsa som ibland nu kan verka tröttna lite på det. Hon tar fortfarande god hand om dom men hon tycker även att det är skönt att bara hoppa upp på taket av huset och få lite "Egentid" ibland. Dessvärre för henne har ungarna nyligen lärt sig att hoppa upp på taket dom också. 😂 Jag brukar sitta med Elsa i knäet en liten stund så att hon kan få pusta ut men jag vågar inte ha henne ifrån ungarna under längre stunder.
Vi har även börjat med att hålla i ungarna mer och mer och jag försöker röra/klappa rätt mycket kring deras tassar för att förbereda dom inför första klo-klippningen. 
Whiskey går väldigt bra att ha i knäet en lite längre stund men Baileys är otroligt mammig och skriker efter Elsa så fort man tar upp henne.

Elliot och Atlas har det också bra, de busar och skuttar runt rätt mycket och ibland kan det uppstå små-konflikter som jag inte vet ifall jag ska tolka som på skoj eller inte. Elliot kan säga ifrån ganska skarpt ifall han tycker Atlas verkar för jobbig och minuten efteråt är dom lika bra vänner igen. 

Imorgon bär det av till Sommarstugan där vi kommer vara under ett par dagar. Förhoppningsvis går det bra under bilfärden. Ska ta med mycket gurka och vatten så jag ser till att de får i sig ordentligt med vätska under färden och inte blir för varma. 

Har inga nya bilder för tillfället men ska försöka ta några nu under helgen. 🤪

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma

Mirinda
0

Vad roligt att höra att det går bra för Elsa och hennes ungar.

Glad midsommar till dig och din lilla marsvinsfamilj!☀️

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Marsvinspluttochkaninsele]
0

Härligt att dom växer och mår bra