Marsvinens semestervecka bokad!
Pratade nyss med mamman till marsvinens förra ägare (som är barn) och nu har vi bestämt en vecka som de ska ha marsvinen i år igen! :D Historien, för de som inte vet, är att denna familj köpte marsvinen som bebisar men oturligt nog blev den äldste pojken allergisk efter ca två år så de letade efter någon som kunde ta hand om marsvinen. Min mamma jobbar med mamman i den familjen och frågade mig, så jag tog hand om dem. I januari förra året flyttade de hem till mig, 2,5 år gamla. Självklart var både barn och mor ledsna över detta så vi sa att vi håller kontakten, de kan komma och hälsa på och så får de ha marsvinen en vecka på sommarlovet, när marsvinen förhoppningsvis kan vara ute på dagarna. Det gick bra förra sommaren, och vi bestämde oss för att det skulle bli tradition. Marsvin kan väl aldrig ha för många personer som älskar dem?! :) Så nu är barnen glada och har en vecka i slutet av juli att se fram emot när de får träffa sina älskade marsvin igen! Så håll tummarna för bra väder. Förra året var marsvinen ute på dagarna och sov i vardagsrummet på nätterna (har en hage med tillhörande botten som går lätt att transportera och flytta), och där kunde vädras på dagarna. Tycker det är kul att de är engagerade och fortfarande vill ha bilder och vill träffa marsvinen. En liten solskenshistoria!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Vad kul för barnen :)
Vad härligt vilken solskenshistora för både omplacerade gosegrisar och inblandade människor! ☀️❤️
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Riktigt söta och fina marsvin och roligt att höra :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane