Hurra för mig! :D
Felicia fick ju in mig ännu mer på tankar kring fler marsvin å sånt (Tack ^^). Så jag tänkte börja lirka med mamma för att få igenom det hela med burbygge och fina/ dyra rasmarsvin ;P Gissa vad som händer? Mamma kommer in på mitt rum och är jättetrevlig (jo, ni hörde rätt!) och börjar snacka med Sune som om hon vore mig (Ni ska höra mig när jag går igång och snackar med Sune, shit vilka diskussioner vi kan ha XD) och sedan säger hon typ. "Ska du ha fler marsvin sen när han kolat?" och jag ser liksom min chans och drar igång "Jo, jag ska på utställning i göteborg i Oktober och köpa marsvin". Och sedan fortsatte det, vi disskuterade hur vi skulle få ihop buren, plexiglas såg snyggt ut tyckte mamma (Jag älskar plexiglas!). Jag får ta upp snickeriet med pappa, det kan gå lite hursom helst. Men jag har halva inne nu (visade mamma My-My och Ebba på humlan.just.nu, hon vart helt såld :) Så nu får ni hålla tummarna för att jag får igenom det här och att Sune inte "kolar" -.-'
Kram Hanna
Hanna

Vad roligt :) Hoppas det går vägen ;) och att Sune INTE "kolar" ;D
#1 - Ja, det får vi hoppas :)
Hanna

Ja verkligen :) Med det där kanon tipset från Xtanlover så ska jag försöka övertala min sambo med, hihi :)
Underbart Hanna! :) Verkligen underbart! Plexiglas ska jag med ha på överdelen av min bur, så snyggt! :D Längtar så in i bomben tills Göteborg!
Kram Felicia & gullepluttarna ^^,
#3 Nämen tackar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#4 - Låter bra ;) Byggde inte du precis en bur av en bokhylla? Har för mig att du tjötade om det? Isf. vill jag se bilder ;P
Längtar också, drar med mig syrran också tänkte jag.
Hanna

#4 Tyckte det var ett kanon tips :) Älskar nya idéer :) o att man delar med sig .. hihi ..
#5 Japps, det har jag byggt :) Lägger in bilder imorgon. Jaså, så kul ;) Hur gammal är hon?
Mvh Felicia
#7 - Vad bra. Jag väntar :P Hon är ett år yngre än mig, fyller tretton i september. Men jag tänkte att väl där så kanske jag dumpar henne lite, hon är inte så social XD Men hon sa att det vore kul att gå och kika på marsvin, så hon hålelr isg nog sysselsatt ^^
Hanna
Nu har jag även dragit in snickaren (papap) själv i planerna och möblerat om i mitt rum (Sune blev skitsur när jag flyttade ut hans bur i hallen i 6 timmar igår för att komma åt och flytta runt grejorna på mitt rum ^^). Nu fattas snart bara marsvinen :P
Jag har funderat lite på hur jag ska göra vid utställningen också. Tanken är ju att jag ska köpa minst två honor där så jag kommer ta med mig min transport bur dit så jag kan få hem dom också. Men det är kanske bäst att ha dom åtskilda tills jag kommer hem och har hunnit tvätta dom? Isf. måste jag ha minst två transporter :/ Fast en papperslåda kanske funakr det också…
Hanna
Japp, papperslåda funkar utmärkt, ha en handduk längst ner och fyll upp med halm/hö
Helena

Senaste numret av SMF.s medlemstidning Marsvinsmagazinet, MM, som jag fick i dag har tema burar. Massvis med bra idéer.
Är inte pappsen så snickarkunnig så finns ju alltid burskåpet Pax från Ikea (en stor pax-garderob med komplementbackar i).
Det behöver faktiskt inte vara dyrare att köpa rasmarsvin än att köpa marsvin i zoo-affär.
Vad tänker du köpa för ras / raser, Abico?
Hopfällbara, stapelbara plastbackar kan användas istället för transportbur.
Är du intresserad av omplaceringsmarsvin, så kolla gärna Eragons hemsida. http://www.eragons.se/
#10 - Vilken tur ^^
#11 - Vad synd att jag inte får den tidningen :/ Måste man vara medlem för att kunna köpa den? Pappa kan nog snickra, han bygger om överallt här hemma, så det ska nog gå :P
Ang. raser så har jag tänkt mig en rex/ teddy, abbesinier och en nonself dalmatiner. Men det kan hända att jag kommer på att jag ska ha något helt annat på utställningen, så jag håller alla dörrar öppna :) Vad är det för plastbackar du menar?
Den buren jag "önskar" mig har plats för 9 marsvin, minus två eftersom som Sune vill ha ett plan själv. Så jag har väl tänkt att när jag köpt de två/ tre på utställningen så kanske jag kollar på Eragons. Det vore super härligt om man kunde ge ett omplacerings marsvin ett nytt hem.
Hanna
#12 Tidningen köper man inte utan får den om man är medlem i SMF :) Det tycker jag att du ska bli, det är inte alls så dyrt och MM är intressant! Abessinier är ju helt underbara! Men vi får väl se vad du kan tänkas finna? :D Det finns ju Eragons marsvinsomplacering norr om Gbg (Lilla Edet) med omplaceringsmarsvin. Varför inte två honor därifrån och två/tre från utställning eller så? :) Trevligt att det går bra med buren och så. Så Sune har humör han, att bli utflyttad från rummet verkade då inte vara någon hit? haha :) När blir buren klar då tror du? ;) Du får visa bilder sen.
Mvh Felicia
#13 - Okej, jag får väl önska mig ett medlemsskap i julklapp :P Eller pengar så jag kan köpa ett själv… Jag har haft två abbesinier (virvlar) tidigare, två fantastiska honor, så härligt nyfikna och glada i allt och alla :D Jag får se vad det blir, är ju lite sugen på en kastrat också, men vi får se vad det blir :) Bra och bra, vi har ju inte ens köpt virke ännu, men snart så ^^ Nä, han blängde på mig och sedan skrek han surt åt alla som gick förbi hans bur utan att ge honom mat, tillslut kom lillbror med en morot "Sune vill ha morot?" så blev han på lite bättre humör iaf. ;P Jag har sagt till pappa att "vi" måste ha byggt klart buren till den 27 oktober, så förhoppningsvis står den tills dess ^^
Hanna
Vad roligt med fler marsvin :) Vilken lyx att din mamma vill disskutera marsvin med dig , min mamma har tröttnat på mitt marsvinstjat för länge sen haha :P
#15 - Mamma hade två marsvin när hon var liten och det var hon som drog igång allt vad marsvin heter hos mig för 6 - 7 år sedan. Nu har jag ju legat lågt några år med bara ett marsvin, några fiskar och en hamster. Så det är väl dags att dra upp lite mer nu :D
Hanna
Nu är det prick en månad kvar till Rävlanda och mindre än en månad tills dess att jag ska hämta Wilma. Jag ska maila Irene idag och bestämma en tid då vi kan plocka upp den lilla tanten ^^
Hanna
Fiina,
Hoppas inte stune sätter tassana i vädret så vår herre inte behöver bädda pinnsoffan :P
#19 - Ja, vi får hoppas det :)
Hanna