Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 895 ggr
Stella75
0

Vad ska de väga

Har nyss vägt min marsvin och Alvin är ganska fet men 26:an är i rätt bra form men vi jobbar på det.Alvin vägde:1323 gram och 26:an:1201 gram.Är det bra eller dåligt?Jag vägde också min kompis marsvin som är ett år och de vägde:998 och 916 gram.Är det bra eller dåligt?

Fridaaaa
0

Omöjlgt att svara på enbart att höra vikterna. Sånt är individuellt från marsvin till marsvin

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

polka grisen 7
0

Alvin är en hane (antar jag) och vad jag förstått så väger hanar mer. Och presic som #1 säger så är det individuellt. Vilken ras (om du vet det) har din kompis, och har den honor eller hanar?

Fridaaaa
0

Oftast väger hanarna lite mer, inte alltid, har två gossar som väger under 1000gram fullvuxna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
0

Som tidigare sagts, vad som är en bra vikt varierar från marsvin till marsvin. Om man känner på marsvinet så ska man kunna känna både revben och ryggrad, men inte alltför tydligt. Främsta anledningen till att hålla koll på vikten är att man då tidigt märker om någonting är fel. http://www.guinealynx.info/weigh.html Mina pojkar väger 1370 respektive 1150 g. Båda är i lagom hull.