Pris på plexiglas & vart köpa vaxduk?
Hej! Jag ska snart (ängtligen) starta mitt burbygge när jag flyttar till ett större rum. Jag tänkte först använda en billybokhylla 80x202 centimeter från IKEA men insåg att den tyvärr blir för stor. Så efter lite mätning så har jag kommit fram till hur stor buren kan bli, 70x155 centimeter (samt 30 centimeter djup) är vad som max får plats och är måtten som jag tänkt bygga.
På långsidan som inte står mot väggen så tänkte jag ha en plexiglasskiva, antingen en som är 30 cm hög och 125 cm lång eller två kortare på 55 cm vardera.
Ni som vet, vad ligger priset på ungefär om man skulle köpa en sådan skiva (125 centimeter) eller två stycken kortare? När jag googlade på det så fick jag bara upp hemsidor som sålde färdigkapade skivor…🤔
Har en fråga till! Tänkte "tapetsera" med vaxduk på insidan av buren för att fukten inte ska gå igenom. Ni som har bokhyllebur, vart har ni köpt? Vill gärna ha någon med ganska bra kvalitet som man ändå kan köpa i butik. Vet att det finns på både Jysk och IKEA, är de bra?
Längtar tills buren står klar så mina tjejer kan flytta in! 😊
Biltema har prisvärda plastglas. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-2000030030/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Tack, ska kolla upp det! :-)
Åh, toppen, jag har också funderat på var man kan hitta det och till vilka priser. Det här var ju kanonbilligt. Mina djur har en hemmagjort bur men en vaxduk i botten. Tyvärr har vaxduken nu gått sönder på två ställen , typ revor, så snart blir det till att bygga ny eller rusta upp den här. Eftersom vi har ett barn på g tänkte vi försökte göra detta klart innan bebisen kommer. Djuren har tidigare haft ett eget rum och tillgång till hela rummet eftersom buren står på golvet och de hoppar över kanten men nu behöver vi kanske det rummet och vi vill därför ha lite högre kanter på buren så att de inte skvätter ut en massa spån i hela lägenheten :)