marsvin & kanin säljes
http://www.blocket.se/kalmar/Kanin_o_Marsvin_inkl_bur_61640787.htm?ca=21&w=2
Vilken dåre! Har kanin och marsvin ihop och säljer dom.
Har inte alla lärt sig att dom ej ska bo ihop?
Tyvärr finns det folk med sådan brist med information. Och djuren är bara 1 år. Jag får bara vibbar av folk som vill ha djur och säljer när dem tröttnat. Blir så förbannad. För lätt att köpa och sälja djur tycker jag. Det är liv man köper, inga leksaker. Punkt.
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Det är nog så. Jag vet inte riktigt, har fått en del erbjudanden nu när min hane vart ensam från föräldrar som vill bli av med sina djur, både marsvin och kaniner. Till slut blev det för oss att vi även tagit oss an en äldre marsvinshane och en kaninunge som är tröttnade på och ska avlivas (de sitter inte i samma bur dock då kaninen kommer bo ute). Jag förstår det inte riktigt, som förälder måste man väl ha insikt i att det är föräldern som faktiskt köper djuret? Mina barn är fyra och fem, jag själv älskar djur och tycker att barn ska växa upp med djur, men det är MINA djur, MITT ansvar, så är det bara roligt att lära barnen om djur som en extra bonus.
Jag har slutat att titta på annonser på blocket för jag blir bara upprörd och vill rädda alla djuren, och det funkar liksom inte. Just när det gäller marsvin och kanin ihop så tror jag att felet ligger i att det är en vanlig kombination i djuraffärer och då tror folk att det är ok. Jag skulle önska att djuraffärer inte fick sälja smådjur alls. Då skulle folk behöva tänka igenom sitt beslut att skaffa djur lite mer, och då skulle man slippa se alla dessa misskötta djur på andrahandsmarknaden.
Jag skrev dit, jag skrev att jag kan ta marsvinet. Och förklarade varför man inte har kanin med marsvin. Har räddat 38 marsvin totalt från blocket.