Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 906 ggr
[Fyratassar och]
0

Biliga hus till marsvin

Jag söker billiga hus till våra marsvin då Tekilas och Mintos hus är trasigt på ena sidan ena plankan som lossnat. Det får gärna va hemma gjort som någon fiffig gjort eller via butik. Det dom fick har dom över tagit från Hampus och Orvar nämligen :)

Fridaaaa
0

Zooplus.dk

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Amanda Gustavsson
0

Om ni har någon Djuraffär i närheta så rekomenderar jag att köpa ett marsvins hus där. 🙂

[Fyratassar och]
0

Aa i jönköping för den här går vi inte till

Fridaaaa
0

Vill man ha billigt brukar det vara billigare att beställa än många djuraffärer :)

[Fyratassar och]
0

Aa i för sig då jag tycker det är onödigt att beställa hur dyra hus som helst dock gärna kaninhus då båda vill vara i huset ;).

Haku
0

#4 Njaa…. det tillkommer ju frakt.. Kostar ett hus till exempel 40 spänn kan det tillkomma frakt på 40 spänn till :P

Fridaaaa
0

#6 Ja det gör det men i regel kommer det inte upp i summorna som finns i djuraffärer ändå :) I alla fall vad jag märkt på många ställen, djuraffärer brukar ta ganska så höga summor. Många gånger jag fyndat på nätet och även med frakten har det varit betydligt billigare :)

Fridaaaa
0

#5 Tänk dock på att ud behöver minst varsitt gömställe till dem.

[Fyratassar och]
0

Aha ja det har dom redan Minto är mest i sitt tält ⛺ ;)

Anna O.
0

Jag har ett jättebra marsvinshus från djuraffären. Finns i marsvin och kaninstorlek, den i marsvinstorleken kostar 119 har jag för mig. Det heter snap-inn och är i plast. Köper man fler kan man bygga olika/större hus!

Haku
0

jag tror det är bäst med hus som inte är av plast då det blir så dålig ventilation med plast. :P

Anna O.
0

Men jag sa ju vad jag tyckte, mina marsvin gillar att vara i det huset men vi har även ett hus som man kan forma i olika former från djuraffären och det "huset" är inte i plast. 50 kronor!

Fridaaaa
0

jag har både trähus och i plast, fungerar lika bra vilket som. De är till & med hellre i det i plast. När det "bara" är hus så spelar det ingen större roll, skillnad om det är en hel bur. Men gnager marsvinen mycket på husen är trä bättre

Anna O.
0

Jag har ett i trä som dom älskar, samtidigt som dom kan gnaga på det. Sen ett plast hus som man kan bygga olika husformer av!

[Fyratassar och]
0

Aha sådant hade jag när jag bodde i Tranås :) Vore kul att hitta ett sådant igen där man kan byggs former

Anna O.
0

Båda husen finns nästan i alla djuraffårer. Det i plast köpte jag på djurmagazinet för 199. Och det i trä köpte jag på grizzly zoo för 50 kronor har jag för mig!