Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2127 ggr
Zella
0

Farligt att äta marsvinsbajs?

Jag undrar om någon vet om det är farligt för hundar att äta marsvinsbajs? Jag har hört att det är farligt om de äter avföring från hare, är det här samma sak? Min hund har nu blivit så pass van vid marsvinen att jag låter de vara i soffan ihop(jag sitter brevid) men problemet är att hon har märkt att det kommer små goda(som hon anser) saker där bak, så hon ligger och tittar och väntar och ibland hinner jag inte med. En gång drog hon faktiskt ut en som var på väg, såg ganska roligt ut faktiskt. Rufus blev inte direkt rädd utan snarare arg att någon skulle "hjälpa" till.

vidar_valkyria
0

Nej det är inte farligt

Zella
0

Är du säker? Mina föräldrar fick spel när jag berättade för dem att hon åt av det, vill gärna lugna dem

Abico
0

Det är ju inte farligt för marsvinen iaf.

Hanna 

paronskrutten
0

Nä, tror inte tt det är nån fara

Helena

trocadero
0

Tror inte det är nån större fara, man ska väl undvika att låta dom äta några större mängder kanske. Marsvin äter ju faktiskt inte några jättekonstiga saker heller. Min hund har ätit det och även grannarnas hundar har varit över och ätit från komposthögen där jag slänger spånet och ingen av dom har blivit det minsta dåliga.

vidar_valkyria
0

Det är defentivt inte farligt med marsvinsbajs! Du kan vara lugnSkrattande

parsley
0

Min hund äter marsvinsbajs. Mycket praktiskt när marsvinen varit ute på golvet.

[Liinda]
0

Det är inge farligt mina katter går som dammsugare efter marsvinen när dom är ute och dom har inte blivit sjuka :P

FeliciaS
0

Det borde inte vara någon som helst fara för en tålig hundmage! :) Marsvin har man ju hemma och har koll på vad de äter - hö och grönsaker - inget farligt alls. Så var lugn du, det är inte samma sak som hare :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

martah
0

Vill gärna placera marsvinsburen i v-rummet eller köket så att man ser dem hela tiden och att de blir mer vana vid oss, men då finns ju katten där också. Måste man hålla dem åtskilda, blir marsvinen skrämda av att katten finns där?

martah
0

Oj, det inlägget skulle inte vara här.

ParaKiss
0

Det är inte alls nå farligt! Min mammas hund brukar också tycka det är mums. Även med lite andra djuravföringar =) Och han har inte mått dåligt utav det! Däremot så ser han fram emot att komma hit + att man får lite städhjälp ;P