Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1278 ggr
Anna O.
0

Tips på stora och bra burar?

Hej! Jag letar efter en stor bur till mina marsvin. Just nu har dom 100x50 jag tycker det är för litet utrymme för dom, fick den när jag köpte med dom och har funderat länge på storleken.. Så letar efter en större! Tänkte på en våningsbur, gärna en bra med utrymme isåfall och inte en liten. Annars kan ni tipsa om en vanlig också, fast stor! :) eller ta kort på eran bur som ni byggt själva så jag kanske får lite inspiration och gör en egen istället! ;)

Anna O.
0

Marsvin brukar oftast vilja ha en yta istället för en uppdelad, men tänkte att det kunde vara kul men ena delen med leksaker och olika hus och andra med mat, vatten, hö osv.

Fridaaaa
0

Teddytassen.se har stor bra bur
Grizzly zoo tror jag brukar ha 150 burar 🙂

Eller om du kan bygga en bokhyllebur? 🙂

Jag hade turen att en bekant skulle göra sig av med mina 150 burar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Trogna Tassar]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt en bur på 200*60 cm plus liten övervåning med hjälp av endast 4 paket kompostgaller och ca 400 buntband. Haha!

Anna O.
0

Ja! Har vart inne på teddytassen.se. Tänkte bygga en bokhyllebur men ska se hur man gör först. :) #2

Anna O.
0

Åh så fin! #3 Någon annan som vill visa bild på sin bur?

Leso
0

Nu har vi en Ferplast bur (140*70) till våra två marsvinpojkar . Den är stor och våra marsvin trivs i buren. Men vi funderar på att bygga en egen bur i storlek 160*80, sätta ben på och lyfta upp buren. Buren ska ha plexiglas. Det kommer att bli lättare att umgås med marsvin och städa buren. Då behöver vi inte gå ner och resa upp, stänga och öppna buren….

bohan85
0

http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.se/p/bur.html

Här finns min hemmabyggda som de älskar!

busKotten
0

Jag har den stora gallerburen 160*80 från teddytassen till mina marsvin. Är jättenöjd. Tar ogärna av gallret dock då det är lite knivigt att sätta på själv, men det går…

JonnaCecilia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bokhyllebur. Gjord av en Billy bokhylla, köpt på blocket, och vinylmatta.

Nattis.
0

Jätte fina burar! Det finns väldigt många sajter som tex teddytassen.se och animal.nu ! Som jag tycker är väldigt bra, har även beställt burar och tillbehör därifrån! Lycka till med att hitta en bra bur till dina sötnosar!

Anna O.
0

Har kollat På båda sidorna men inte hittat en större favorit. Hittade en annan bur för 1.700 på en annan sida som jag nog ska köpa, den verkar vara bra och det är bra bedömning på den. Enda är väl att den är trä och dom kan börja gnaga på den, får isåfall ge dom gnagarpinnar som dom kan gnaga på istället för buren.

Nattis.
0

Vad bra att du har hittat något om man letar runt lite hittar du säkert någon bra bur!