Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1555 ggr
_maaika_
0

Hjälp med marsvinsfärger

Hej hej, blev lite nyfiken på vad exakt för färger mina marsvin har så tänkte se om det finns någon här som är duktig på sånt. Och om det finns några speciella namn för deras teckningar så vore det också kul att veta ^^  (Blir två bilder på Piko men det är bara för att hon har så speciell teckning)

Vill ni se bättre/fler bilder så säg bara till :3

Cornelius

Yasha

Mochi

Piko (ljusa sidan)

Piko (mörka sidan)

Zazzi

Maaika

Caspia
0

Jag är ingen jätteexpert på det här, men jag tror att Cornelius är de golden/white, Yasha goldenagouti, Mochi buff/white, Piko black/white/buff, Zazzi och Maaika black/golden/white.

Man skriver alltid den färg som det finns mest av först.

Envishet och drömmar

_maaika_
0

Tack ^^ 

Så Maaikas och Zazzis färger heter likadant trotts att Zazzi är "svart/gul/vit" och Maaika är "svart/brun/vit" ??

Caspia
0

Jag tror att de båda är golden, ja. Färgerna finns i olika nyanser och påverkas t ex av hur lång pälsen är (som på pudlar eller angorakaniner).

Envishet och drömmar

Fridaaaa
0

Piko 😍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_maaika_
0

#3  Det var intressant, trodde faktiskt inte Maaikas bruna färg kallades golden. Men man lär sig nått nytt varje dag! :3

#4 Ja visst är hon söt? ^^

Lyan
0

Zazzi tycker jag ser ut som buff eller cream och inte golden. Buff och cream går inte alltid att se skillnad på så jag vill inte säga vilken färg det är utan att stam eller ungar skvallrar (i regel så ska buff vara mörkare än cream men på petdjur kan både cream, buff och golden gå in i varandra). Så lika med Mochi och Piko, buff eller cream. De andra håller jag med om.

Jag vet inte om det är bilden som luras men jag tycker att Cornelius ser ut att vara satin

idipidi
0

Ja, jag håller med Lyan och min första tanke var också att Cornelius är satin.

Fridaaaa
0

#5 Verkligen! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_maaika_
0

Så Zazzi är buff eller cream, inte golden? Hur tar jag reda på vilken av de hon har? #6 och #7 redan haft den diskutionen med en annan, Cornelius är inte satin. Det är bara bilden som luras. Han är en vanlig Sheltie.

idipidi
0

Läs #6. Det går inte att veta om det är buff eller cream.

Har du fler bilder på Cornelius?

akittehmonster
0

Cornelius :O <3

akittehmonster
0

vad är han för ras?

Lyan
0

Efter att ha sett fler bilder på Cornelius så kan jag tyvärr säga till 110% att han är satin

#12 Satinsheltie

_maaika_
0

#13 vadå tyvärr? Du har väl inte sett fler bilder på honom? Dessutom är han inte satin, det är bara kameran som luras. Han är inte ett dugg glansig (som satin är) irl.

Lyan
0

#14 Tyvärr för att nästan 100% av alla satiner blir sjuka. Du hade länkat till instagram eller liknande i en annan tråd och där fanns fler bilder på honom. Och jo, han ÄR satin, det syns väldigt tydligt, även på bilden i den här tråden. Långhåriga satiner blir sällan lika glansiga som korthåriga.

Lyan
0

Detta är väl Cornelius?

_maaika_
0

Jo det stämmer att det är Cornelius men han är inte satin. Jag vet hur satin ser ut, korthårig och långhårig. Som jag skrev innan är det bara kameran som luras.

Lyan
0

#17 Fast kameran kan inte luras på det sättet, han är utan tvekan satin.  Annars hade alla dina andra marsvin också sett ut som satin