Sår på magen?
Mitt lilla Marsvin har under ungefär 2 månader haft kliande skorpor under magen, vad jag vet så bet honan som hon satt tillsammans med henne innan de blev särade, det ser ut som bitsår, men sedan tog jag hem henne och såren vill aldrig försvinna. Hon kliar på dom & blir förbannad på mig när jag är där och petar, så uppenbarligen tycker hon att det kliar. Jag har smörjt med salsy vase men det hjälper inte. Nu har jag börjat fundera på om det är något annat än bitsår? Skabb? Imorgon ringer jag veterinären men vill fråga här först om någon kan se vad det kan vara?
Kan vara sellnic ja.
Kolla upp det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stackars liten, det ser ruskigt obehagligt ut. Hon behöver verkligen få komma till veterinären. Om det är skabb, och hon inte får behandling, så kan den döda henne.
Vet inte vad salsy vals är men sår brukar jag tvätta med desivon och smörja med helosansalva. Tycker dock marsvin verkar ha väldigt bra läkekött så skrapsår och sånt försvinner ofta på några dagar. Eftersom detta inte gjort det tycker jag du gör rätt i att gå till veterinär då det kan vara skabb eller något sådant.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.