Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 2375 ggr
Fridaaaa
0

Vad har ni för utehage?

Vad har ni för hagar till era marsvin? 
Vart är de köpta? Eller har ni gjort egna?
Lägg gärna upp bild eller länka samt mått 👍

Min har nämligen gått sönder,och kompstgaller smiter de igenom😛 Känns så litet med bara överdelen till inneburen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rheen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder mig av en f.d. 'rävbur'. Mina föräldrar hade tagit hem den från en (räv)farm för länge sedan, för att ha den som en kaninbur. Men de hittade en större med galler i botten också. Så nu hade denhär godbiten stått bakom ladan i några år, tills nu. Så nu har jag vikt in alla vassa kanter, och klippt bort gallret som var i mitten förut. (Det var en tvådelad bur) Så de har en större yta att springa runt på. Mätte snabbt och den borde vara runt 150cm x 70cm. Alltså inte världens mest fantastiska storlek, men den duger till de stunder de får komma utomhus och beta gräs. c; (Får se om bilden kommer upp)

~ Rheen.

nettimarsvin
0

Fick ett tips om att sätta ett höns nät ,tror jag det var , längst ner på kompostgallret så smiter de inte ut 👍

Fridaaaa
0

#2 Gillar inte hönsnät och inte rovdjurssäkert 🙂Samt har bara kompostgallerhagar så det räcker till kaninerna. Vill ha tak med, så billigare och bättre att skaffa annan slags hage till dem 👍 Men tack ändå 🙂

RosaMarsvin
0

Jag köpte en jättebra bur på Granngården för ett par år sedan. Det bästa med den är att den är helt täckt, samt har sex långa "tältpinnar" som man säkrar den med, vilket gör den helt rovdjurssäker. På deras webbplats hittar jag samma bur, men med ett hus som jag inte har: http://www.granngarden.se/Sortiment/Djur-%26-Foder/Höns-%26-Fjäderfä/Hönshus-%26-Utrustning/Hönshus-%26-Värprede/Hönsgård-Hobby/p/1165609

Fridaaaa
0

#4 Ser bra ut! Men priset, fick hicka xD

benochjerry
0

Jag har en sån här, inte helt lik men nästan http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00ELU1A90?psc=1 till mina marsvin ☺

VanjaStjärnor

jossanElsa♥
0

Jag har kompostgaller😃 Har tyvvär ingen bild 😔

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Fridaaaa
0

#8 Enbart kompostgaller har alla mina marsvin tagit sig igenom :/

[Gnagare2]
0

Jag har kompostgaller och hönsnät utanpå,då rymmer dom ingenstans🙂

Men det är inomhusinhägnad ska jag påtala då. Vet inte om jag skulle våga ha det utomhus. Här finns massor med katter i detta område. Då bör man ha en utomhusbur som verkligen täcker allt,taket med.

Fridaaaa
0

#10 Ja inomhus går det ju bra 🙂
Här är det en del katter men bara våra katter som är på tomten och marsvinen är bara där när vi är hemma 👍 Bra för dem med frisk luft med 🙂
Vi brukar ha väggar och tak, men inget i botten men är som sagt är de bara när vi är hemma 👍 Haft marsvin i utehagar i många år 🙂

Tilde Gröndahl
2

Här är mina grisars utebur jag har bygt den själv. De verkligen älskar den!!

Tilde Gröndahl
0

Oj den vart åt felhål :/

Fridaaaa
0

#12 Fint :) Men där är de väl bara när ni är hemma? =)

Tilde Gröndahl
0

Ja bara när vi är hemma :)

Fridaaaa
0

Svårt det ska vara att hitta en vettig marsvinshage xD
Känns sm att djurbutiker tar såna överpriser :(

[Gnagare2]
0

#16 Håller verkligen med om att djuraffärer tar överpriser. En liten pluttbur på 100 cm tar dom 700 kr för här. Min 140 bur jag köpte för ett tag sen gick på 2000 spänn! Det är så tydligt att dom bara vill tjäna pengar.

Fridaaaa
0

#17 Ja det är vansinne 😕

jossan...
0

Mina har inte ens något intresse av att smita så jag skulle kunna klara mig på bara kompostgaller, men jag har ändå hönsnät runt, kompostgaller på undersudan ovh som tak, halva buren är dock i trä, de kommer ingenstans och det fungerar även när vi inte är hemma. de trivs och de har aldrig varit några problem med den buren.

Gud vad bra jag stavar…

benochjerry
0

Min 140 ute bur kostade 700 på djuraffären,helt okej pris enligt mig :)

VanjaStjärnor

Fridaaaa
0

#20 140 utebur säger ingenting 😉
Här är uteburarna dyra och inte speciellt stora :/

[julia&marsvin]
0

Jag har en nästan likadan som #6. Den är bra och tar inte mycket plats då den inte används. Lätt att ta med. Man får tänka på att marsvinen är känsliga mot sol också. Man kan därför lägga något över så blir det både extra skydd och skugga. Här kan man köpa olika sorters burar. Vissa kostar runt 300 vilket känns hyggligt. http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/sommarburar--hagar/

[julia&marsvin]
0

Här är buren ihopvikt och det är tyget som ligger under. Det är inga problem att ta med den då man ska till sommarstugan med marsvinen.

Fridaaaa
0

#22 Bra priser men frakten är svindyr :/
#23 Är sån jag har haft men värdelöst i vår trädgård då pinnarna böjer sig en massa pga mycket sten i marken :(

benochjerry
0

La in en länk till buren längre upp

VanjaStjärnor

[julia&marsvin]
0

Ha, set är mycket sten i vår trädgård också. Man får leta länge innan man hittar en bra plats.. :( #24

Fridaaaa
0

#26 Ja jag måste denna gången skaffa något annat som är stabilt utan det, annars var hagen smidig och bra 🙂

Fridaaaa
0

Puttar upp 🙂

Fridaaaa
0

Ingen mer? 🙂