Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2235 ggr
mocco
0

Vad fungerar bäst som marsvinsgodis?

Hej! Jag skaffade två små marvinsungar för ungefär 1 och en halv månad sedan. Dom är jättesöta och snälla (även om en av dom tror att mina fingrar är godisFlört) Har gett dom gurka, sallad och morot som godis och dom tycker om det, men dom blir inte lika uppspelta av det längre :( kan dom ha tröttnat på det? dock har jag inte hittat något som dom blivit tokiga i. (försöker lära dom tricks och så.) någon som vet något som dom är helt galna i?

Frida B
0

mina blir helt till sig när det blir persilljia eller paprika eller melon :P men ge dom helst inte sånt färgglatt godis från djuraffäern, är mycet onaturliga stärkelser, färgämnen och socker där (om du inte redan visste det förstås :P)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Abico
0

De flesta av mina älskar banan, fast det får de bara några få gånger om året och då bara en liten bit var.

Hanna 

mocco
0

Tack så mycket för era svar! :) skall prova allt ;) är något av det ni skrivit skadligt för marsvin om det ges i stora mängder eller för ofta?

RosaKiwi
0

klementin eller apelsin funkar också bra, men precis som allt annat…inte i mängder.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[Pauline T]
0

Mina är galna i persilja :D

mocco
0

#4 jag har provat med apelsin en gång men dom ville inte ens smaka :( kanske dom tycker bättre om klementin?

#5 ska prova persilja, verkar tydligen omtyckt av de små grisarna :) är det bladpersilja dom gillar?

[090403]
0

Mina tycker faktist bättre om kruspersilja, fast båda funkar lika bra annars :) Men ge inte för mycket och för ofta bara, kan öka risken för urinsten

mocco
0

#7 okej, jag ska prova krus och blad och se vad mina gillar bäst :) ska vara noga med att inte ge dom för ofta, vill ju ha dom friska och glada!

elina.k
0

happy elephants från djurkompaniet ÄLSKAAR mina djur!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Leso
0

Färsk majskolv får mina pojkar ibland och de gillar den mycket!