Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 3216 ggr
miss-starfield
0

köpt alpaca marsvin vad tänka på

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tanken är att ställa ut för skojs skull lite grann men mest såklart som sällskap.  Jag vill ju därför sköta pälsen så bra som möjligt. För hennes skull med såklart.

Hon är nu i en bur med två andra honor så risken är ju att pälsen förstörs men jag kan ju alltid ställa ut senare mkt senare än nu men sen som klippt långhår.

Men jag vill ju såklart sköta pälsen så bra som möjligt.  Därför ber jag om råd nu innan jag gjort bort mig ^^

Oavsett vilket så är jag glad för min lilla pälsboll men hade varit kul att ställa ut lite för skojs skull och träffa lite annat marsvinsfolk och man kan ju lära sig en massa på vägen :)

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

Teddymarsvinet
0

Har aldrig haft Alpaca , så jag vet tyvärr inte svaret på dina frågor! Men jag var bara tvungen att skriva! Hon är ju alldeles för underbar den söta lilla tösen! :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Jarado
0

Men snuttan då! Som ett litet lamm! Glad

miss-starfield
1

Jag håller med! HElt underbar. välhanterad och lugn ligger i skrivandets stund på min mage och kuttrar varje gång jag pillar lite på henne. Uppfödaren har med andra ord gjort ett mkt bra arbete!

/Pernilla

Teddymarsvinet
0

#3 Vad skönt att hon är välhanterad! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Zakarias
0

Se bara till att pälsen inte är för lång och hon trasslar in sig i den :) Jättefin är hon! Blir avundsjuk :P

[texel]
0

Malaxi grisarna är fantastiska! eller var det en Define?? Grattis!!

miss-starfield
0

En malaxi är det helt rätt :) Jag tackar hon är helt underbart trevlig och ett litet ulltroll :)

/Pernilla

Virvlan
0

Du får nog klippa efter behag :)
Ja ställa ut vil ja med göra.. verkar hur kul som helst =)

miss-starfield
0

Jo klippning  e nog mer ett måste om jag ska ställa ut, men jag vill att hon ska gå med dem andra tjejerna och då kan ju hårmanen skadas. Men jag ser bara på mindre än ett dygn så ligger det ena marsvinet uppe på henne och den andre bredvid så klart dem ska fortsätta med det :) Så det får bli klippt långhår eller petklass :)

/Pernilla

Sanni
0

Så söt hon är! :) Verkligen en liten lamm.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

supernatural
0

Har också lite funderingar, har fått förfrågan om att köpa en alpaca och är ganska sugen, dom verkar så härliga!

Måste man klippa bort all päls? Eller funkar det om man trimmar samt borstar flera gånger i veckan?

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

[mina blommor MiloochMalte]
1

Så söt hon är .

Fridaaaa
0

#11 Man måste inte klippa ner en alpaca nej 🙂
Man klipper så mycket man själv vill eller behövs.
Jag klippte stort sett bara där bak på min alpaca jag hade, för han blev jättelätt kisseblöt där bak 🙂
Jag borstade 1-3 gånger/vecka, lite olika.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

supernatural
0

#13 Ahaa.. Vad bra då!

Det enda problemet med detta marsvin jag kanske ska skaffa, är att den är 1,5 år och mitt marsvin är ju ungefär 3 år, så det kanske blir slaggis? :/
Hm, får se.

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

[texel]
0

Hur ofta man kammar de och hur lång päls som är lämplig att ha är upp till pälsen. Min långhåriga texel kan ha ca 12cm lång päls och behöver kammas en gång var annan vecka.

snigelcancer
0

Jag har en helsvart Alpaca-tjej hemma, och henne måste man borsta pälsen på då det lätt blir otäcka tovor vid bakbenen och ryggen som sedan bara gör ont för henne. Jag har även klippt henne några gånger, och då blir hon riktigt söt! Dock är hon ju så ofantligt söt i sitt fluff :D

Kram! ♥                 //http://majanorberggg.blogg.se/