Bildtråd - Bokhylleburar/hemmagjorda burar
Hittade mest gamla. Tänkte vore kul med en ny.
Visa bilder på era bokhylleburar/hemmagjorda burar. Gärna mått också (LxBxH) samt hur många grisar som bor där 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Silverfaks: Vad har du byggt själva stommen av? =) JÄTTEFIN!
I denna bur har det bott fem marsvin men de blev fyra efter bara någon månad… Nu bor det en kastrat och två honor här, vilket jag tycker är rätt lagom. Fyra grisar funkar också men fem kändes faktiskt som liiite for mycket. Buren är byggd av en stomme från Ikea, lagerhyllan HEJNE, och varje våning har måtten 160 x 50 cm. Under finns plats för hö, spån och annat smått och gott.
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Stommen är byggd av hyllplan från ByggMax, och botten är spånskivor :) Laserade hyllplanen och satte en vit kantlist :)
Vår bur är byggd av billy-bokhyllan och har måtten 195x80cm. På översta våningen bor det för tillfället 3 hanar (varav 2 är ännu ungar) och i nedre en kastrat med sina 2 honor.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Min Billy 202×80 med vinylmatta. Botten är ju rätt fånig annars med två små plywoodskivor men har satt tre hyllplan som förstärkning bak och ska få i mittenhyllan att hålla ihop den bättre så småningom men det här går ju bra nu :) Har två bråkiga bröder i den, de behövde gott om plats! Den ena är gömd i höet på bilden, favoritplats att ligga och götta sig ;)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Puttar upp denna för mer inspiration 🙂
Vill gärna se fler inspirerande bilder!
Gärna om det är någon som har med galler eller liknande (tänker om man har katt eller så)
Åhh så fina burar alla har!
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
nice att bilden blev sne, får ursäkta mig. ni får vrida på huvudet/datorn 😃
Ingen bokhylla men hemgjord är den iallafall ^.^ Hagarna är nu avdelade och i den vänstra bor det tre killar, i den högra bor en kastrat och sex honor. Buren högst upp till höger är tom, i nästa bor en kastrat och min tant på sju år på övervåningen (vill inte att tanten ska gå i rampen då hon har haft en stroke tidigare), i nästa bor tjockisarna som är en kastrat och en hona. Resten av burarna är tomma då jag har förlorat flera marsvin sedan de byggdes. Bilden där jag är med är ny (fast nu har de fått lila och rosa hemmabyggda hus), de andra är ganska gamla.