Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2466 ggr
martah
0

Marsvin och katt???

Vill gärna placera marsvinsburen i v-rummet eller köket så att man ser dem hela tiden och att de blir mer vana vid oss, men då finns ju katten där också. Måste man hålla dem åtskilda, blir marsvinen skrämda av att katten finns där?

TRASAN
0

jag har en katt. o jag har inga problem man får ju säga till på skarpen för katten om den börjar jaga marsvinen. men nu ligger min katt o marsvinen tillsammans. men OBS!!! man ska ALDRIG lämna en katt o marsvin själva för katten har sin instingt. Hos mig går det bra mellan katten hunden o marsvinen. ;))

aliciia
0

min katt ligger på marsvins buren ^^, fast inte nu när jag har de nya marsvinet :D

paronskrutten
0

McGuiver och Ahlberg bor med en katt. Var väldigt noga med att stänga buren, sätt eventuellt lås på luckorna.

Helena

fulfisk
0

Förut hade vi marsvinen i ett såntdär "garderobsrum" som vi gjort iordning till marsvinsrum men nu har jag äntligen fått övertalat pojkvännen om att ha dem i köket! Det är underbart, de är i närheten hela tiden och det är mycket mer socialt.

Vi har katt, hon brukar ligga och mysa brevid marsvinsburen och iakta dem :P Vår katt är dock väldigt speciell, hon äter till och med gräs med marsvinen ^^

KvirrZ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär är min katt mot marsvinen :)

- Mvh Emma

ParaKiss
0

Jag har 4 katter och en del marsvin tillsammans. Och det går super bra! Förutom att nykomlingen som är en kattunge som inte har lärt sig så mkt ännu. så han tycker att både marsvinen och kaninen är skoj just nu =). Men han lär sig förhoppningsvis sakta men säkert ;P.

men som sagt. det går super bra att ha dom tsm! självklart är det ju också ifrån individ och individ =). Men dom flesta lär sig o vänjer sig allt eftersom =)

Emmsa
0

Som Trasan säger…säg bara till på skarpen om katten gör något den inte får med marsvinet.

Jag har haft katt och råtta ihop….Labolina (kissen) kröp alltid in i hanarnas bur när den va öppen, hon gick in och la sig i deras hängmatta tillsammans med dom *ler*

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Morrissey
0

jag har 2 marsvin och 2 katter. den äldre katten är livrädd för marsvinen, men den yngre katten har faktiskt slagit till mitt marsvin en gång. :/ vi har våra marsvin i ett rum bredvid vårt kök, och Morris (yngre kissen) smiter alltid in till dom och sätter sig i deras gamla hus som står bredvid buren ;) han brukar sitta och käka hö, för att han tror att marsvinen tror att han också är ett marsvin då, eller nåt sånt. Men om man säger åt honom på skarpen så brukar han masa sig tillbaka in i köket, så det funkar ;)

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade marsvinen innan vi skaffade katt och katterna var små när vi skaffade dom så dom har växt upp tillsammans och funkar jättebra ihop :)

Wiizy
0

Vi hade katt ett tag som gjorde ALLT för att jaga dom, stack in tassen i gallret, mjauade, sprang dom i buren sprang hon efer o ghoppade på buren.
Ni fattar det funkade inte , men det går ju bra för det mesta. vår tös ville det inte bara.. nu har vi ingen katt men är på G…*eventuellt?*