Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 676 ggr
ElinM
0

Kan jag bada dem?

Kan jag bada mina två honor som fick ungar för ca. en vecka sen? Tacksam för snabba svar :) Kan jag ha honorna och deras ungar tillsammans i samma bur?

[starlights]
0

Varför måste du bada dem?

Jag hade inte badat dem, om det inte var så att de var alldeles ner kladade i rumpan och det inte försvunnit på 1v…. hade bara tagit och badat rumpan på dem då, inte hela marsvinet.

Har jag fattat det rätt? Du har alltså två honor som fått ungar, och som nu går ensama? och du vill sätta ihop dem?
Hur stor åldersskildnad är det på ungarna?

Jag hade inte särat på mina honor alls om de skulle ha ungar, utan låtit den/de dräktiga honan/orna gå med resten av flocken.
Men det kan gå bra att sätta ihop honorna, men det kan bli väldigt stressigt för dem också om mammorna börjar små bråka… jag hade nog väntat med att sätta ihop dem tills ungarna var äldre.

ElinM
0

Det skiljer 1 vecka mellan ungarna. Vi tog ut ena honan när den andra honan fick sin kull, vi visste inte att den ena var dräktig. Sedan för en vecka sen fick den ena honan en unge. Vi kände inte att hon hade en unge i magen så vi blev helt chockade när det låg en unge i hennes bur. Men då väntar vi med att sätta ihop dom. Tack<3