Är mitt marsvin sjuk?!?
Hej! Mitt Marvin är svullen & röd om tassarna! Någon som vet vad det kan vara? Hon har börjat äta och dricka dåligt :/ även börjar bli smalare.. Hon är ca 1 år och kag själv tror inte det kan vara spånet då hon alltid haft samma spån :/ tacksam för svar :)
Det verkar som att hon har problem med aptiten. Hon är kanske deprimerad? Jag tycker att du borde kolla upp det där! Annars kan du testa frossa i henne med hö och grönsaker. Personligen föredrar jag choklad då det bidrar till ökad utsöndring av endorfiner. Hoppas det blir bättre!
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
— Sun Tzu
Hur ser hennes burkompis tassar ut? Är de normala eller är de också röda och sådär?
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Om hon äter och dricker dåligt, samt minskar i vikt så är det någonting som är fel. Hon behöver komma till veterinären. Fort. Minskad aptit är ett illavarslande tecken. Här kan du läsa om fotproblem hos marsvin. http://www.veterinaren.nu/gnagare/skador/hudskador/trycksar-fotsulor-marsvin Förmodligen har marsvinet ont. Ta henne till veterinären.
#1 Härregud! Vad då choklad!? Det är giftigt för djur!! #0 Du kan ha städat för sällan eller haft för lite spån. Hårt underlag gör nämligen ont i se små tassarna. Se till att ge henne gröt gjord på kli, v-vitaminrika grönsaker och se till att hon alltid har hö. Gurka innehåller inte så mycket c-vitamin men är bra att ge för att få i henne vätska. Har hon någon kompis? Annars bör du skaffa en! Smörj gärna in hennes tassar med tasssalva, finns på Apoteket.