Wilma och Greta
Idag på förmiddagen så var vi och hämtade Wilma och Greta från Eragons. Nu sitter dom och smaskar vitkål och hö ikapp med Sune i den nya fina buren härintill. Än är dom lite rädda, jag har en härlig samling rivmärken på armen efter som Wilma bestämde sig för att hon visst inte skulle ut ur transporten och ner i buren, jag höll inte med henne ^^' Nu ska dom få vänja sig vid det nya stället, så får vi se om jag tar upp dom imorgon kväll eller om jag får vänta tills på måndag, det beror på hur dom anpassar sig.
Kan meddela att Sune inte ens verkar ha märkt att han flyttat in i en ny bur än mindre att det dykt upp två nya honor i buren under honom, han fick en näve vitkål och massor av hö och då är allt annat oviktigt.
//Hanna och resten av gänget
Hanna
Jätte söta
Tuffa ^^

sötnosar :)
Haha^^
Men gud så söta dom e :)
Helena
Ja, dom är jättesöta :) Wilma har en stoor härlig mage, hon väger 100 gram mindre än Sune ;P
Hanna

Sööööta ;'D
skulle du inte bara ta Wilma från eragons ? o_O

jätte fina :D
#6 - Jo, men det var innan jag såg Greta ;P
Updatering:
Idag har båda två varit uppe en sväng för att få tassarna smörjda. Wilma är lite skeptisk mot mig, hon förde ett himla liv när jag tog upp henne. Jag tror inte att hon är så jättemycket hanterad innan och det blev väl inte bättre för att hon blev tvungen att flytta till det här konstiga stället. Jag gav dom morotsbitar ur min hand förut, Greta var snabbt framme och åt ur handen. Wilma däremot gick fram och nöp till Greta och sedan tog hon hennes morot -.-' Just nu ligger båda två (tre med Sune) utsträckta i höet och vilar. Det är så kul att se att dom ändå slappnar av såpass att dom ligger och blundar stundom.
Hanna

roligt o höra att det går bra med dem :) jätte roligt

blir det några bebbar från Rävlanda också, Abico, eller har du handlat färdigt?
#10 - Jag ska dit, med plånboken. Absolut! Men sen får vi väl se om det finns något som passar ^^ I annat fall så har Irene sagt att jag är välkommen tillbaka ;P
Hanna

lycka till abico med töserna. kram ;)
#12 - Tack :)
Idag gick det mycket bättre att ta upp Wilma, yay! Nu ska grisarna snart få lite kvällsmat.
Hanna
Nae så sööta

Herregud så söta de är :)
Va skoj hanna (har fått för mig att du heter det^^,) att du äntligen har fått dina marsvins honor ^^, Hur har det gått med buren föresten? Någon bild? :)
#15 - Hanna heter jag, ja ^^ Buren är klar, det finns bilder i en annan tråd.
Nu har jag fått reda på att Wilma igentligen heter Marwins Vilhelmina och är född 031221.
Hanna