Ritning på bur
Har någon en ritning på en marsvinsbur med lock? En ritning som en yrkesperson eller händig kompis kan få i handen och bygga åt mig?
Jag tänker mig en bur baserad på en bokhylla av typen Billy. En sådan går ju att köpa - eller snickra till något liknande. Men jag behöver en smart lösning för ett gallerlock. Buren måste nämligen kunna stängas och låsas pga barn och andra husdjur. Men oftast ska buren vara öppen upptill. På så sätt får jag bäst kontakt med marsvinen.
Locket kan gärna vara i flera sektioner, så att man kan öppna en utav dem när man utfodrar t ex. Men samtidigt ska alla lock kunna vara öppna på samma gång.
Ritning och materialförslag - finns det någon som kan ge mig det?
Lättaste jag kan komma på som en hyfsat händig person kan fixa är kompostgaller och gångjärn, samt låshylsor. Själva billyburen gör du lätt av en billyhylla med förstärkning av några plankor där bak (det går att använda hyllplanen som följer med), limma fast en vaxduk med No nails lim et voila. Vill du ha det lite finare så skär du ut för en större bit eller flera små bitar akrylplast på en sida som fönster :) Har tyvärr ingen ritning men det har liksom inte behövts. Mitt bästa tips är nog att köpa bokhylla på blocket, har köpt en för 50 och en annan för 80 kr. Nypris ca 500?
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.