Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1630 ggr
Miikaeela
0

Sy fleece-mysisar

Hejsan! Jag har under en tid nu sytt fleece "cozies" men tycker det är så krångligt att sy skumgummit i symaskinen, har ni något tips på något annat material liknande skumgummi som gör att ex. Myskorgar och tunnlar "står upp"? Tacksam för svar alla goa! :)

Annielle
0

Filt-tyg kanske?!?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Miikaeela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1 Här är 2 st korgar jag gjort med skumgummi i! Tror du filt-tyg håller upp eller säckar det lixom ihop?

Annielle
0

Hmm, finns ju i olika tjocklek, har ju sett förvaringskorgar och annat i den tjockare varianten av filttyg och de ser inte ut att säcka i hop så lätt i allafall.

Miikaeela
0

#3 okej tack så jätte mycket ska kolla upp det! :D

Annielle
0

Var så lite så! 🙂

Fast så bra som du fått till det med skumgummin är nog svårt att få till det utan skumgummi …

Miikaeela
0

#5 Hihih, ja men är så rädd att maskinen ska gå sönder!

JonnaCecilia
0

Går det inte att sy det med fleece runt skumgummi bara, så det blir en liten kant eller som ett överdrag mer?

Annielle
0

# 7

Tänkte i det banorna med, eller så kan man sy så att man liksom stoppar in skumgummit när man har sytt formen med fleece och sy igen kanten utan att sy i skumgummit 🙂

bohan85
0

jag hade vadd man köper i syaffären, lade två lager.

hannanasen
0

Åh, så fina bäddar du sytt!😃 Jag har själv försökt, men får verkligen inte till det! 😮har du nåt tips?

Miikaeela
0

#7 har testat det men tycker kanterna blir så fula då ;) men kanske fick en idé nu…. Hmm…. #9 mina allra första grejer jag sydde för ca. 1 år sen gjorde jag med vadd, funkade bra men tyckte resultatet blev så "ojämnt". Är lite kinkig vill lixom att allt ska bli perfekt typ. #10 tack vad glad jag blir när du säger så! när jag började sy letade jag tips på internet, men det finns inte tips för alla slags "cozies" så nu när jag förstår hur jag ska göra har jag börjat rita egna mönster :D