Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 615 ggr
Moaidalouise
0

Försäljnings hjälp!

Hej! Har två marsvin jag vill sälja en är född 18/6-2015 och den andra är 5 och en halv månad. Man får med stor ny bur, 2 hus, vattenflaska hösäck och det som finns kvar av mat osv.. så det jag undrar är vad ska man ungefär ta för pris på det? :)

Rheen
1

Varför vill du sälja dem? Tycker du ska ta beaktan till orsaken; är det frågan om allergi eller intressebrist? Det är trots allt djur, så jag hoppas att man är ute efter ett bra hem för grisarna, inte pengar. Att du vill ha en slant för buren kan jag förstå, då den är ny och allt, men marsvinen själva tycker jag du ska sälja åt en köpare som intalar dig. Jag köpte mina två 3-månaders gamla grisar (1 år nu) för 600 kronor, vilket är en ganska redig summa då det handlade om någon som saknade intresse för dem. Kika runt på blocket; vad säljer andra sina marsvin för? Vad är burens nyvärde? Kom bara ihåg att det inte är köparen med mest pengar grisarna ska gå till, utan köparen som menar allvar med marsvinen, och kommer ge dem den kärlek de behöver. Blev ett ganska invecklat inlägg, gav inte direkt svar på din fråga, hoppas du förstod något i alla fall, haha. Lycka till hur som helst. c:

~ Rheen.

Moaidalouise
0

Hemmet är mycket viktigare än pengarna. Jag säljer dom för att jag har inte så mycket tid för dom som jag tycker dom är värd. Så jag vill att dom ska komma till en familj som kan ge dom ett bättre hem än mig. Och tycker jag inget känns bättre än hur dom redan bor så får dom stanna oavsett vad som erbjuds i pengar för dom :)