Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1346 ggr
rayn
0

Hur mycket vätska?

Hur mycket vätska är det meningen att marsvin ska få i sig per dag? Jag tycker mina två dricker väldigt lite vatten då det inte ens far 50ml per dag :/

De får ganska mycket gurka och sallad, men man kan ju knappast ersätta hur mycket som helst med de heller.

Tack på förhand :)

thea_thea
0

Fungerar vattenflaskan? (om du använder flaska)

[rumelle]
0

På sommaren när mina marsvin får gräs dricker de nästan ingenting. Och i perioder har vattnet stått så gott som orört. Nu dricker de något mer på vintern. Så om du vet att de får en del grönsaker så får de antagligen i sig tillräckligt med vätska därifrån.

rayn
0

#1 joo den funkar och den skramlar väldigt högt när de använder den 

#2 okej då kanske jag inte ska oroa mig så mycket :)

Ljungåsen
0

Mina dricker inte heller speciellt mycket vatten, och det har inga marsvin jag har haft tidigare gjort heller. Det blir lite mer nu på vintern, men om jag jämför med mina kaniner så dricker de nästan ingenting.

[AnimeV4]
0

Jag vill minnas att det ligger på ca 100 ml per marsvin och dag. Det varierar beroende på vad de får att äta och säkert även ålder. Mina två lunkaryahanar drack upp en flaska på 500 ml varje dag även om de fick massor av gräs, medan mina andra hanar knappt drack någonting alls.

rayn
0

#5 oj då, då kommer mina två honbebisar inte nära ens! Köpte varsin 600ml flaska åt dem för jag hade för mig att de dricker såna mängder men har bara ena uppe då det inte far mycket.  Men 100ml vätska får de nog  inte i sig :/

[AnimeV4]
1

#6 Jag tror inte att du behöver oroa dig :)