Marsvinskille/killar säljes
Har två marsvinskillar, ett virvelmarsvin på 8 månader och en teddy på 6 månader. Som många föräldrar blev jag övertalade och ungen har tröttnat. Var lite inställd på detta men tänkte att jag själv skulle ta hand om dem. Nu har det hänt en del i familjen och jag hinner verkligen inte med. Jag tycker oerhört synd om dem då de inte blir aktiverade, för övrigt är de välskötta. Virvelmarsvinet är också otroligt osocialt och bits en del, känns inte som det är helt friskt. Hade hoppats att den skulle bli mer social med tiden, men tyvärr. Teddyn är supermysig. Så om ingen vill försöka sig på båda två kan det bli aktuellt att avliva virvelmarsvinet och att teddyn kan få en ny kompis som han kanske kommer överens med.
Finns i Karlstad för övrigt
Ja marsvin brukar faktiskt inte alls vara de som bits, så kanske ska du ta med virveln till veterinären? Det är mycket troligt att han har ont någonstans och det är därför han bits.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Okej, jag har mer uppfattat det som att han tröttnar på oss och talar om att han vill va ifred och till buren igen. Han gör det ju inte direkt. Så länge vi inte är i närheten av buren som springer han runt och skuttar i buren (eller bråkar med sin kompis det är han som bestämmer). Det har dock inte varit så illa att jag behövt sära på dem, de mest hackar på varann.