Lunginflammation utav vattenskål!?
Hej har nyligen börjat motskonera mina grisar en längre stund i en lekhage varje dag. Men har inte möjlighet att ha vattenflaska i den så tänkte ha en vattenskål men är det inte risk att dom får i nosen i vattenskålen och får en förkylning? Har hört att man kan ha vattenskål men att vattenet lätt blir smutsigt och så men inte hört något om detta är det så självklart att nosen inte går i eller? Alltså min fråga alltså: Är det risk för att marsvinen får i nosen i vattnet i en vattenskål? Tacksam för svar❤️
Nej de blir inte förkylda av det, då måste dem stå i drag också.
Jag har skål till mina, får byta ofta men märkt att de dricker bättre ur det än flaska :)
Skål är dessutom mycket mer naturligt för dem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hur lång tid? jag tror inte de behöver vatten den tiden, marsvin dricker inte så mycket, det är värre att vara utan hö. jag ger aldrig vatten när de har golvtid, ge en gurkbit så får de vätska därifrån.
#1 Aaaa… Ok bra! #2 vet inte exakt hur läng men mer en 1 timme iallafall. Dom kanske överlever utan vatten den tiden men har sett på deras vattenflaska i buren att dom har druckit mindre dom dagarna dom blivit motskonerade men att ge gurka vore jo inte dumt!