Nytt hem erbjuds/Omplacering
Hej!
Jag har möjlighet att ta emot Marsvin som behöver omplaceras.
För tillfället finns inga Marsvin hos mig men jag har stor erfarenhet sedan tidigare. Hos mig bor även mina två tonårsdöttrar som också är vana vid Marsvin och att hantera dem (pälsskötsel, kloklippning etc). Hos mig kommer de att få gott om utrymme att röra sig (ett helt kök som givetvis är utan sladdar och andra faror) men även få annan aktivering och givetvis en massa gos. På somrarna kommer de få vara ute och äta först gräs i en trygg inhägnad och/eller bur.
På grund av att mina döttrar har två egna marsvinshonor som är bosatta hemma hos deras pappa så behöver även dessa marsvin vara honor. Vi vill ha möjligheten att eventuellt ha dem tillsammans. Vi ser även efter andra marsvinshonor ibland när deras familjer reser bort och det blir smidigare om de är av samma kön.
Jag har tagit hand om omplaceringsmarsvin tidigare. Den gången var de upphittade i skogen och fick sedan ett långt och bra liv hos oss.
Vi bor i Norrköping men givetvis kan vi hjälpas åt att hitta ett sätt att transportera dem om de bor i en annan del av landet.
Så, hör av er!
// Marie
Pm:a mig
Hej marie! Skulle du vilja pma mig?
Hej! Pma mig :)
Kan du ta emot en hona 2 år från Skåne som jag försöker hjälpa till att omplacera?
Jag har försökt att skicka PM men vet inte om det går fram. Ja, jag tar gärna emot. Hon är såååå välkommen (och efterlängtad). Sen behöver jag minst en vän till henne om någon annan har. // M