Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1869 ggr
FredrikFlareon
0

Vad ska jag göra?

Hejsan allesammans! Förra gången jag bad om hjälp så blev jag jättenöjd med responsen och nu ber jag om er hjälp igen. Mina marsvin leker/bråkar så här hela tiden. De är aldrig mer än sånt här smått. Dem är båda två lika gamla (lite över 2 månader) och vi köpte dem samtidigt och dem har gjort så här från början. Jag har läst runt så mycket jag kan men hittar inget svar, snälla hjälp!

[fin_kanin]
0

(Har själv inget marsvin så rätta mig om jag har fel) Jag tycker mest dem ser ut att busa/leka;) Fast om dem håller på så hela dagarna vet jag inte vad det beror på….

Ljungåsen
1

Tycker det ser ut som ganska typiskt rangordningstjafs i början av filmen. Visst är det pojkar du har? I så fall kommer det säkert bli värre när de blir äldre eftersom de bara är i början av puberteten just nu. Det är smart att ha koll, så att det inte eskalerar till regelrätta slagsmål. Det är mycket lättare att få dem att hålla sams på sikt om det aldrig blivit bråk på riktigt. Om jag var du skulle jag redan nu ge pojkarna mer plats, och dubbla uppsättningar av allt. Alltså två hus, två vattenflaskor, två matskålar, två höhögar. Gärna så utspritt som det går, så att de inte kan tränga in varandra. Som hus är barnpallar av plast bra, för de har flera in- och utgångar. Här finns en massa bra information. Även om de inte bråkar på riktigt nu så kan det bli så om man inte tänker sig för. http://blogg.agria.se/marsvinsbloggen/2013/04/19/brakande-hanar/

FredrikFlareon
0

Båda två är killar, ja. Dem har redan mycket plats för att endast vara två marsvin. Dubbel uppsättning är redan fixat men dem går ändå in och sover bredvid varandra när dem ska sova, inte riktigt så att jag kan tvinga dem att sova borta från varandra haha.

[AnimeV4]
0

Jag har en bråkig unghane just nu, så jag vet vad du går igenom.. :P

Blomman5051
0

Jag tror du kan ta det lngt.

Mina tjerjer höll på precis så där när dem var i den åldern. dem är nu världens lugnaste och snällaste mot varandra. det ser även utr vara lite glädjeskutt med så dem busar nog samtidigt som dem försöker bestämma en liten ledare.