hur gör jag dem tama?
jag har haft mina marsvin sen december 2015 marsvinen har inga problem med att röra sig i buren och springer runt och är glada.Men så fort vi närmar oss buren blir dem rädda och springer in sina hus.Dem älskar att vara i famnen men i buren springer dem och gömmer sig så fort vi närmar oss.Vi tar upp dem varje dag flera gånger men det verkar inte hjälpa.Tips?
Man får ge det mer tid :)
Gissar att de är unga? Vissa tar längre tid än andra på sig :)
Fortsätt som ni gör, ge dem grönsakerna i handen tex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tålamod. Du har inte haft dem speciellt länge. Eftersom det verkar fungera i famnen (äter de om du ger dem något gott när du har dem i knät?) så skulle jag tillbringa mer tid bredvid buren och prata med dem. När de vågar stoppa ut huvudet ur husen när du är i närheten så försök locka fram dem med något gott. Gurka brukar vara populärt.
ok tack
Jag hade samma problem i början, men nu så kommer de fram till bur gallret varje gång jag närmar mig buren och vill ha någon godsak.
Samma här, #4. Förut fick man inte se en skymt av R&D när man satt bredvid buren. Om man satt knäpptyst i några minuter kunde de börja röra på sig en aning, för att sedan frysa till så fort man rörde på sig. Numera kommer de glatt traskande till burkanten då det lockas godsaker, jag får t.om. Klia dem bakom öronen medan de står lutade över kanten för att tigga. Det tar sin tid, men för varje dag blir de en liten aning tamare. Håll ut bara TS! c:
~ Rheen.