Hur förvarar ni era marsvinsgrejer (hö, spån etc)?
Just nu bor marsvinen (som vi haft i ungefär 3 månader) i dotterns rum. Buren står några hyllor som sats ihop till lagom bredd och hö och spånsäckar står löst bredvid. Ser ju rätt fult ut, och det borde gå att göra en bättre förvaring? Tips? Hur har ni?
Tänker någonting sådant här vore bra: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99876662/
Fast större. Då kan man ha buren ovanpå och säckarna i lådan. Buren är 150x60 skulle jag gissa.
Nu, när det fortfarande är svalt i uterummet, så förvarar vi hö och strö där. Ströet finns i sina säckar. Hö köper jag i småbal och förvarar i ett gammalt påslakan. Inne vid marsvinen har vi hö i en papperskasse, som står under bordet där marsvinens bur står.
Jag hat lite olika lådor har tyvärr inte en bild dock
Vi har ett ganska stort förråd och där står ådor med saker är staplade på hög och där står Svennis och sågspånsgolv tätt ihop. Hösäckerna hänger i taket så att inte eventuella möss kommer år dem. De saker som används lite oftare ligger i en liten mer städad hylla i samma rum som marsvinen. Inte så fint med andra ord… :)