Mycket större bur!!!!
Hej jag skulle älska att ha en riktigt stor två vånings bur! Våran bur är jätte liten tycker jag den är 100x60 LxB jag vill ge dem en större bur att springa runt i och låta dem känna sig fria nästan, om ni ser något så är jag väldigt tacksam om ni kan tipsa om den!
De flesta marsvin är inte så förtjusta i våningsburar. Om du vill ha gallerbur så finns det i storleken 160*80 som störst, exempelvis här. http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbur-easy-160cm-18.html Annars är bokhyllebur ett bra sätt att få större yta.
Jag började med 100 x 50 cm och nu är vår bur hemmabyggd och 300 x 80 cm. Vill du komma upp i liknande storlekar så måste man nästan bygga själv eller låta någon annan göra det åt en. Men det som #1 nämner kanske fungerar bra? Det blir ju en väldigt stor skillnad hur som. Roligt att du vill ha en större bur! De kommer säkert att bli jätteglada🙂
Vi har en stor våningsbur och de använder båda våningarna mycket, så våra verkar trivas med två våningar. Dock glider spån och hö ned så att det blir lite där uppe och tjockt och svårstädat där nere. V
Vet tyvärr inte var man kan hitta en stor tvåvåningsbur och det brukar vara svårt att hitta stora marsvinsburar så gå in på teddytassen.se och gå in på kanin, bur, sommarburar & hagar och så kan man hitta 6 och 8 kantiga stora burar som man kan köpa golv till.
Det är bättre med en stor enplansbur. Där kan dem springa och ha sig som dem vill. Dem våninhsburar som går att köpa är oftast små och då blockerar rampen lite av ytan på undervåningen och hålet till rampen tar massa plats från övervåningen.
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Den här hittade jag när jag kikade efter ny bur: http://www.petworld.se/smaadjursburar/natural-liberty-gnaverbur-5414365193027
Väldigt billig och mycket bur för pengarna!
Har inte beställt den än, men ska inom 1-2 veckor :)
Bokhyllebur är väl det ultimata tipset. Det är billigt (beroende på hur fin i kanten man är) och rymligt. Jag fixade min för 120:-, bokhyllan (ranglig dock) kostade 60:- begagnad och vaxduken 60:- på ÖB.
Du skaffar alltså en bokhylla + vaxduk (finns på tyghandlar och ÖB). Du lägger bokhyllan ner på golvet/ett bord och fäster vaxduken i botten med häftstift eller häftapparat. Se till att kanten är minst ca 25 cm bara (djupheten).
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat