Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 809 ggr
Agnes&marsvin
0

Hjälp de bråkar!!!

Hej jag måste få hjälp med mina två hanar (födda i januari) de bråkar jättemycket och nu för några minuter sedan så blev de helt galna! Kan det bero på att våran bur är för liten (vi ska bygga en större) hjälp!!

[AnimeV4]
0

Om de slåss ordentligt - dela på dem tills buren är byggd! Jag har själv haft mina hanar särade i ca 1 veckas tid pga bråk och ska byta kompis.

LinaN
0

understimulans? låt dem komma ur buren och springa av sig, har de varsin matskål och varsin vattenskål/flaska så de inte behöver bråka om samma?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Agnes&marsvin
0

De har bara en vattenflaska men vi har två matskålar men vi använder bara en ( ska börja snvända den nu) Jag vet inte när buren är klar, vi har inte börjat och det är mycket vi ska planera men jag ska göra mitt bästa för att kunna få den klar så snart som möjligt. PS om de kurrar och går lite långsamt samtidigt vad betyder det?

[AnimeV4]
0

#3 Det är ett dominans/uppvaktningsbeteende. Hur stor är den nuvarande buren? Lägg in en massa inredning, göm godsaker (morötter, äpple, gurka) och låt dem springa mycket på golvet.

Agnes&marsvin
0

De har skadat varandra kan det vara farligt?

Agnes&marsvin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Agnes&marsvin
0
Agnes&marsvin
0
Agnes&marsvin
0
Agnes&marsvin
0
Agnes&marsvin
0
Agnes&marsvin
0
Ljungåsen
0

Om de har slagits och bitit hål på varandra så behöver de separeras, så att de får läka ifred. Läs på ordentligt i länken i #5 innan du sätter ihop dem igen. Gissningsvis så bor de för trångt nu, och det funkar inte med två hanar i puberteten.

[AnimeV4]
0

Jag har fått jättebra råd av uppfödaren som har Saphira's och rekommenderar dig att skicka ett mejl till henne. Här är hennes hemsida: http://www.saphiras.com/🙂