Rymmningssäker utebur
Söker tips på rymmingssäker utebur man kan bygga själv, för att kunna ha dom ute på sommrarna! Nu när jag bara har de två jag har nu som är väldigt… Otama, är rädd att den ena kommer kunna ta sig ut.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag hade en mästerrymmare som även lärde de andra att det var "bra" att rymma. Sedan gjorde jag om den buren. Kompostgaller och hönsnät är mitt tips! Fast detta är ju mer en hage, så om du vill göra det mer robust får du blanda in minst reglar eller någon form av stolpe att sticka ner i backen.
Har en bur utav pallkragar och galler, funkar jättebra, och vi byggde den själv också! Vi hittade liten inspiration på Google bilder, om d är något för dig? :)
animal power <3
Jag har tagit kompostgaller som jag har satt i en kvadrat fyra stycken ihop sen hönsnät runt två lager längst ner på buren. Jag har också ett tak så att inga katter fåglar eller liknade kan komma in. Taket är gjort av ett till kompostgaller ovanpå. Det blir en glipa på toppen men det är perfekt för att lägga ner marsvinen. Råder din att ta pinnar som du sticker igenom staketet sen ner i marken så att marsvinen inte kan lyfta staketet. råder också att ha när under om dem rymmer.