Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 712 ggr
marsisen
0

Vill inte komma ut

Hej! Nu när vi är ute på landet och nu när det är varmt får marsvinen vara ute i en hage och äta gräs. Det har dom fått göra innan många gånger på sommrarna. Då har dom varit ute och ätit och varit väldigt aktiva, men nu sitter dom bara i sitt hus, vill inte komma ut och äter inget gräs. Det är samma bur som dom var i förra sommaren. När vi har dom på gräset och sitter med dom så äter dom. Men känner dom sig otrygga i buren? Har ni några tips som får dom att känna sig tryggare?

animal power <3

Ljungåsen
0

Jag tycker det är ganska normalt att marsvinen är fegare i början av utomhussäsongen. Mina pojkar har precis börjat få gå ut för i år, och de vågar sig inte långt utanför huset. I slutet av förra sommaren gick de och betade i hela buren, men i början av förra sommaren var de precis som nu. Det kommer av sig själv med tiden. Om de äter bättre och rör sig mer när du sitter med dem, så är väl det ett bra sätt att få de att känna sig tryggare. Hur funkar det om du sitter bredvid buren?

marsisen
0

#1 dom vill inte komma ut om jag sitter brevid buren, men idag tog vi ut dom och satt med dom ett tag, sen när dom fick gå in i buren igen var dom utanför huset och åt!:)

animal power <3

Ljungåsen
0

#2 Så bra! De kommer säkert vara ännu modigare imorgon.