Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 566 ggr
Wiizy
0

Dags för ny vet-koll? :/

Mår dåligt för att jag tror Våfflan är lite sjuk. ihon har på senare tiden blivit.. eller asså, pälsen har tappar all sin glans . :( inte lika "glansig" som maggie's t.ex.. har varit ett tag, hon äter/Dricker normalt och är sprallig som vanligt :O  Men öronen är röda och hon ögonen är glansiga om jag ser rätt alltså, och pälsen tappat sin glans, jag börjar undra om det inte är dags för vetrinär koll igen… :O

Wiizy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg pälsen ut i sommras :-)

Våflan är creme/white och Maggie den svarta :P

Abico
0

Jag tycker nog du ska ta henne till vetten.
Röda/ varma öron tyder ju på att dom är varma. Kan marsvin få feber? Isf. tycke rjag det låter som en bra förklaring, glansiga ögon, varma öron…

Hanna 

Wiizy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Numera ser dom ut såhära :-O

Det är ändå en skillnad eller hur? ;/

TRASAN
0

oja dom mår kanske inte så bra. Så åk till vet innan det är för sent. lycka till ;))

Wiizy
0

#2 Pratade med mamma nyss och vi ska ringa pappa så får de bli vet koll så snart han kan! Jag tror inte det är nått allvarligt, mina svin har aldrig nått allvarligt symtom Flört

Wiizy
0

#4 Läs mitt förra inlägg :-) ska till vet snart :D

Wiizy
0

vad tror ni att det kan vara ?

Abico
0

Vad bra, åk till vetten. Marsvin visar alltid symptomen när det redan är försent (känns det som). Jag håller tummarna för att allt blir bra :)

Hanna 

Blondi3
0

Håller tummarna på att hon blir bra :) Jätte fina marsvin by the way ;)

Wiizy
0

Tack båda 2. Jag myser dagligen med henne och hon är lika sprallig som vanligt Glad

Nåja, ska ringa pappa nu/imorgon och fråga när vi kan åka in.

Men vad tror ni det kan vara?! Inget illa va så dom dör ? ;-(