Salva/kräm till marsvin
Hej! Mitt ena marsvin har fått Bumble foot och vi håller på med fotbad och insmorning två ggr om dagen nu. Funderar på om ni har nåt bra tips på något jag kan smörja in henne med? Tänkte prova någon annan salva eller kräm då jag inte tycker den jag har är tillräckligt bra. Snabba svar uppskattas då jag ska skicka sambon och köpa det idag :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Inotyol är en bra salva. Används ofta till tassar på kaniner, så den borde fungera till marsvin också. Finns receptfritt på apoteket.
#1 Är det lämpligt om hon skulle få för sig att slicka på tassarna?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#2 Jag skulle vilja påstå att det är riskfritt att smörja med inotyol, även om marsvinet slickar på tassarna.
#3 Jaså? Ja då kanske vi ska ta och prova det då.